El català Jordi Torres (Suter) va aconseguir el millor resultat de la seva curta però prolífica carrera esportiva en imposar-se en el Gran Premi d'Alemanya de Moto2 que s'ha disputat avui al circuit de Sachsenring i en què Pol Espargaró (Kalex) va aconseguir retallar punts al líder del mundial, el britànic Scott Redding (Kalex).

Torres ha plantejat una estratègia magistral de la prova, en què ha reconegut que sortia "a aprendre", però ho ha fet ràpid i després d'aguantar un bon temps darrera l'estela de Pol Espargaró ha vist la seva oportunitat i l'ha aprofitat per guanyar el seu primer gran premi del mundial i amb el seu primer record assenyalant el cel, a la memòria del seu germà, també pilot, que va morir en l'any 2006 en un tràgic accident al circuit de Montmeló.

Tant Pol Espargaró (Kalex) com Jordi Torres (Suter) han sorprès a la sortida l'autor del millor temps d'entrenaments, el belga Xavier Simeon (Kalex), una fita que no aconseguia un pilot d'aquesta nacionalitat des del 1989, quan Didier de Radigues va ser el més ràpid en els entrenaments del Gran Premi de Bèlgica d'Spa-Francorchamps.

Simeon s'ha vist superat per diversos pilots més en el gir inicial, entre ells Julián Simón (Kalex), que s'ha col·locat quart, donant la impressió que no seria capaç d'aguantar el ritme dels homes de davant, mentre que el britànic Scott Redding (Kalex), líder de la categoria, ha sortit des de la tercera línia amb el vuitè millor temps d'entrenaments i en el gir inicial ha estat capaç de recuperar dues posicions.

Espargaró i Torres han marcat sengles voltes ràpides en el tercer gir, en què Corsi i Simón intenten aguantar el ritme del duo del capdavant si bé el campió del món de 125 c.c. el 2009 ha tingut alguns problemes que l'han obligat a esforçar-se per no perdre el ritme dels seus rivals, mentre que per darrere el líder del mundial Scott Redding ja encapçalava el grup perseguidor, a gairebé tres segons.

L'avantatge del quartet del capdavant respecte al grup de Redding, en què el suís Thomas Luthi (Suter) ha pres la iniciativa en més d'una ocasió, ha anat en augment amb el pas de les voltes i sempre amb Pol Espargaró al capdavant de la prova.

"Polyccio" sabia que en estar el seu rival molt enrere, quants més punts sumés a Alemanya millor per a ell a l'hora d'eixugar l'avantatge acumulat pel britànic en les primeres carreres de la temporada, però Jordi Torres feia la impressió d'esperar el seu moment per intentar lluitar per la que seria la seva primera victòria en el mundial i en Moto2.

Aquesta lleugera impressió d'anar molt tranquil després d'Espargaró s'ha acabat convertint en realitat en la dinovena volta, en què Torres s'ha ficat per dins de la traçada del seu rival per superar-lo i començar una forta estrebada que ha sorprès tots els seus rivals.

La gran incògnita ara era saber si el ritme imposat seria capaç d'aguantar-lo fins al final de la carrera Jordi Torres encara a falta de deu voltes i ha quedat aclarida amb prou feines unes voltes després a l'aconseguir obrir un forat que ha acabat sent suficient, no així per a Pol Espargaró, al qual en l'últim gir l'ha sorprès l'atac de l'italià Simone Corsi (Speed Up), que l'ha relegat a la tercera plaça.

Qui no ha aguantat tampoc ha estat Julián Simón, que en aquest canvi al capdavant de carrera ha començar a quedar-se enrere, com tampoc Scott Redding, qui en el segon grup anava donant símptomes clars de debilitat i a sis voltes per al final era setè i així ha conclòs, amb la qual cosa Espargaró ha aconseguit retallar en set punts més les diferències en la classificació provisional del mundial.

No ha tingut molta sort Nicolás Terol (Suter), dotzè millor temps d'entrenaments, al qual els problemes mecànics li han fet perdre molt terreny durant la carrera i quan amb prou feines quedaven quatre voltes per al final de la prova el motor de la seva moto ha rendit l'ànima i ha hagut d'abandonar.

Pitjor sort va corregut poc abans el pilot convidat Alex Mariñelarena (Suter), que ha patit una caiguda i s'ha vist forçat a l'abandonament.