Al volant del McLaren, Lewis Hamilton -campió del món el 2008- havia fet del circuit d'Hungaroring un dels seus traçats predilectes. El britànic, campió del món el 2008, havia pujat a l'esglaó més alt del podi les temporades 2007, 2009 i 2012 amb l'escuderia de Woking. Ahir va tornar a coronar-se en el GP d'Hongria, un dels més lents del campionat, però aquesta vegada amb Mercedes. Hamilton, de 28 anys, que dissabte havia signat a Hungaroring la trentena pole de la seva carrera en la Fórmula 1, va celebrar ahir la seva seu 22a victòria en la categoria reina, la primera de la temporada amb el seu nou equip; i el quart als afores de Budapest, igualant el rècord de victòries a Hongria del Kaiser, l'alemany Michael Schumacher.

L'anglès va manar amb gairebé onze segons d'avantatge sobre el finlandès Kimi Raikkonen (Lotus) i amb dotze i mig respecte a l'alemany Sebastian Vettel (Red Bull), que va reforçar el seu lideratge al davant del Mundial. Vettel, malgrat acabar tercer, va fer un pas molt important per convertir-se en quàdruple guanyador del campionat. A falta de nou carreres per al final de Sao Paulo (Brasil), el 24 de novembre, va passar l'equador liderant el Mundial amb 172 punts, 38 més que Raikkonen, que -amb un punt més- va desbancar de la segona plaça Alonso, que va ser cinquè. Hamilton, que va aconseguir el tercer triomf de l'any per a l'escuderia que encara dirigeix Ross Brawn, després de les aconseguides per l'alemany Nico Rosberg a Mònaco i a Silverstone, és quart, amb 124 punts i va confirmar que, solucionats els problemes amb els pneumàtics, entrarà en la lluita pel títol si Vettel falla. Una errada de l'alemany també és el que espera Alonso, a banda d'una notable millora de l'equip de Maranello durant les properes setmanes de descans. Ferrari és en aquests moments el quart cotxe de la graella, per darrere de Red Bull, Mercedes i Lotus, que ahir va encertar la millor estratègia per a Kimi Raikkonen, l'únic dels cinc primers que va anar a dues parades, per avançar del sisè lloc de la graella a la segona poisició final.

Hamilton va sortir bé. Vettel -que va arrencar segon- va aguantar l'atac del francès Romain Grosjean -que va sortir tercer i va acabar sisè, després de protagonitzar diverses lluites i ser penalitzat amb un drive thorugh- i Alonso va superar Rosberg. L'alemany es va tocar amb el brasiler Felipe Massa (Ferrari) en la primera volta i va perdre diverses posicions en el començament d'una cursa en la qual acabaria llançant la tovallola a falta de cinc voltes pel final.

El ritme de l'anglès -que va aturar-se als boxs en la novena volta- només el seguien Vettel i Grosjean, al principi. En aquesta ocasió, els pneumàtics van aguantar. Mercedes, sempre ràpid a una volta però a començaments de temporada amb molts problemes en tandes llargues, sembla haver resolt el problema. La nova versió dels pneumàtics Pirelli, amb la carcassa de kevlar, els va bé.

Tot i això, en la volta 14, Mark Webber va obtenir el lideratge temporal de la cursa, ja que en lloc de començar amb els pneumàtics durs ho havia fet amb els tous. Webber va entrar als garatges en la 23, Lewis tornava a ser el líder virtual i res es va interposar en el seu camí fins a creuar la meta, aturant-se de nou als boxs en la 31 i en la 50.

Amb el primer lloc decidit, l'emoció es va centrar en la lluita per la segona posició; un lloc que Kimi Raikkonen -amb els pneumàtics molt desgastats- va aconseguir defensar amb dents i ungles davant els atacs del líder del Mundial, Sebastian Vettel, que es va haver de conformar amb el tercer lloc. Webber va entrar quart, amb un ampli marge sobre Fernando Alonso, qui també va haver de defensar el cinquè lloc davant la pressió del Lotus del francès Romain Grosjean.