Ser un debutant al ral·li més dur del planeta és un handicap important. La falta d'experiència es pot pagar molt cara al Dakar, ja sigui amb un abandonament o amb problemes més greus, però l'actuació de Dani Oliveras durant els catorze dies de la competició va ser d'autèntic veterà. Gairebé nou mil quilòmetres durat els que el pilot de Vilablareix va anar progressant fins a concloure la competició en la 36a posició final. Un autèntic èxit per a un pilot que no només no havia participat mai en aquest ral·li, sinó que tampoc comptava amb gaire experiència en raids.

Oliveras (26 anys) és un autèntic fanàtic de la benzina i amb només deu anys va començar a competir al manillar d'una moto de trial. Una modalitat en la qual de seguida va despuntar. Els títols de campió d'Europa Youth de 125cc el 2002, campió d'Espanya de Trial júnior el 2003 o el doblet que va assolir el 2005 com a campió d'Europa i del Món de trial júnior així ho acrediten. Oliveras era una autèntica promesa del món del trial i fins l'any passat va seguir buscant la manera de despuntar. Fins l'any passat, quan va quedar-se sense equip per seguir en aquesta competició. Però poc després de tancar-se aquesta porta, Oliveras en va trobar una altra d'oberta: la possibilitat d'agafar una vacant a l'equip Gas Gas del Dakar després que Jordi Viladoms, que era el cap de files de l'equip saltenc, fitxés per KTM.

Va ser una aposta arriscada de l'equip per la poca experiència del pilot en ral·lis. Al seu currículum només hi apareixia un precedent en una modalitat semblant, la seva participació en la Baja Aragón, en la qual Oliveras va brillar fins a la penúltima etapa. El gironí era segon per darrere de Joan Barrera i tenia el podi a tocar, però una caiguda el va deixar sense premi final. Però Oliveras ha acabat superant les millors expectatives.

El gironí va iniciar el Dakar amb un 55è lloc en el primer tram entre Rosario i San Luis. Va repetir resultat en la segona etapa entre Sa Luis i San Rafael, però a partir d'aleshores no ha parat d'anar a l'alça. Només se li va ennuegar la novena etapa, prop del Pacífic, quan va ser superat per un altre pilot i a causa del núvol de pols que deixava el seu rival, es va acabar accidentant i aixafant el tub d'escapament de la seva Gas Gas. Una avaria que li va suposar un fort increment en el seu cronòmetre, ja que després de la topada va tenir problemes per engegar la moto.

Una mala passada que el gironí va oblidar en les últimes quatre etapes, en les quals va anar remuntant posicions fins arribar a Valparaíso en el 36è lloc i després d'aconeguir el 23è millor temps en l'última especial.

Ja pensa en el 2015

El de Vilablareix va arribar dissabte a la meta de Xile amb un somriure sota el casc. Havia complert l'objectiu d'acabar la cursa, i a més ho feia en bona posició. El Dakar li ha deixat empremta: "Ha estat una experiència brutal" assegurava un Oliveras que també estava d'allò més feliç per haver arribat fins al final "pràcticament sense cap problema". Tot just ha acabat l'edició del 2014, però Oliveras ja pensa en quins aspectes ha de millorar a l'edició de l'any que ve. El ral·li més dur del món té una nova promesa.