Fernando Alonso s'estrena amb el nou McLaren a Jerez

Sebastien Vettel, ara a Ferrari, firma el millor temps en la primera jornada de tests de la temporada · La gran incògnita del nou monoplaça de l'asturià serà comprovar el rendiment del nou motor Honda

02.02.2015 | 08:02
Els mecànics de McLaren entren el monoplaça de Fernando Alonso al box.

La pretemporada del Mundial de Fórmula 1 va arrencar ahir a Jerez amb l'al·licient de veure Fernando Alonso pilotant per primera vegada el McLaren després d'haver deixat Ferrari. Després d'uns mesos de descans, amb força moviments de pilots entre escuderies, i sobretot de forces renovacions en els monoplaces de tots els equips en un intent per ser el millor, ahir va començar el nou curs. Encara queda un mes i mig per l'hora de la veritat, i és que un cop comenci la primera prova, el 15 de març a Austràlia, els punts ja estaran en joc, i tothom voldrà anar per feina. Sigui com sigui, dels primers entrenaments de pretemporada, poques conclusions se'n poden treure, per no dir cap. En tot cas, cal destacar que el pilot alemany Sebastian Vettel (Ferrari) va aconseguir ahir, amb 1.22.620, el millor temps en la primera jornada d'entrenaments oficials de Fórmula 1 en el Circuit de Jerez de la Frontera, en què van participar set pilots. L'escuderia italiana va aconseguir ser la més ràpida en aquesta sessió inicial, igual que va passar l'any passat en els entrenaments desenvolupats en aquest mateix traçat de velocitat. Ara fa un any, el millor en el primer dia va ser el finlandès Kimi Raikkonen, amb 1.27.104. Precisament, aquesta dada serveix per deixar clar que dels primers entrenaments, a la primera cita del Mundial les coses solen canviar, i molt. Només cal recordar que malgrat que Raikkonen va començar fent el millor temps, qui va dominar amb mà de ferro el Mundial 2014 va ser Mercedes, amb Nico Rosberg, i sobretot el britànic Lewis Hamilton que es va fer amb el seu segon títol Mundial.

Vettel, que es va estrenar ahir com a pilot de Ferrari, va arribar a rebaixar la seva millor volta dues vegades. Primer, es va posar líder amb un temps de 1.22.958, per aconseguir després 1.22.690 i després el temps de 1.22.620 amb què va tancar la jornada.

El suec Marcus Ericsson (Sauber), amb 1.22.777, va ser el segon pilot més ràpid del dia. En tercera posició es va situar l'alemany Nico Rosberg (Mercedes), que durant el matí va liderar la classificació amb un temps de 1.23.106, un registre que li va servir finalment per ser tercer. En quarta posició es va situar l'australià Daniel Ricciardo (Red Bull), amb 1.23.338, i cinquè el finlandès Valtteri Bottas (Williams), amb 1.23.906.

Carlos Sainz júnior (Toro Rosso) va ser sisè en el seu primer contacte com a nou pilot de Fórmula 1, amb un crono de 1.25.327, mentre l'asturià Fernando Alonso (McLaren) només va rodar sis voltes en la seva estrena amb el monoplaça de la seva nova escuderia. El seu millor temps va ser molt discret, per acabar setè amb 1.40.738. El pilot que va donar més voltes va ser Rosberg, amb 157. A més distància i amb menys de la meitat de girs que l'alemany es van situar Ericsson i Bottas.

L'escuderia Lotus finalment no va participar-hi en els entrenaments, tot i que estava anunciada. Tampoc ho van fer Force Índia, Marussia i Catherham, que ja havien descartat la seva participació. Avui està prevista al Circuit de Jerez la segona sessió d'aquests entrenaments oficials de Fórmula 1, que s'acabaran dimecres.

Alonso estrena el nou MP4-30

"El meu objectiu és ajudar a escriure un nou capítol en la història de McLaren-Honda". Aquestes van ser les paraules de Fernando Alonso a la presentació, dimecres passat, del MP4-30, el nou monoplaça amb el qual l'asturià buscarà el seu tercer títol mundial. Alonso tindrà a les seves mans, un cotxe amb un morro més estret i baix que el model de l'any passat, i que recau sobre l'eix davanter, a part d'un motor i una caixa de canvis similars als que ha portar Red Bull aquestes darreres temporades.

En tot cas la gran incògnita serà comprovar el rendiment que podrà oferir la unitat de potència RA615H d'Honda, marca que torna a associar-se amb Mclaren després de 23 anys.

Un motor híbrid que porta un any de retard respecte als de la competència (Mercedes, Ferrari i Renault), i que a més tindrà per exigències de la Federació Internacional d'Automobilisme (FIA) menys marge d'evolució.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Buscador de deportes

Enllaços recomanats: Premis cinema