El vicepresident de l'àrea econòmica del Barcelona, Javier Faus, va justificar la decisió de cedir els drets de televisió de la temporada 2015-16 a Telefónica en assegurar que es tracta d'una "decisió estratègica i qualitativa, i no quantitativa".

En la presentació d'un acord de patrocini amb la companyia espanyola de telecomunicacions per al mercat llatinoamericà, el directiu de la junta directiva blaugrana va admetre que l'oferta de l'operadora Mediapro, que ha explotat els drets televisius del club des de la temporada 2008-09, era "idèntica" a la de Telefónica.

"Les ofertes de Mediapro i Telefónica eren exactament les mateixes. Ha estat una decisió més qualitativa que quantitativa. Es tracta d'una decisió estratègica i qualitativa, i no quantitativa", va argumentar.

Va agrair Faus el treball realitzat per l'empresa que presideix Jaume Roures i va puntualitzar que la relació comercial amb l'esmentada companyia "encara no s'ha acabat".

Preguntat per si van existir pressions per part del govern de Qatar -patrocinador més important del club- perquè se signés un acord amb Mediapro, Faus va negar aquest extrem, si bé va reconèixer que va mostrar "interès" en aquest acord.

"No ens ha trucat cap membre de la Família Reial. Mediapro manté unes excel·lents relacions amb Qatar i va mostrar interès a com quedaria aquest contracte, però no hi ha hagut pressions" va explicar.

En tot cas, Faus va justificar la decisió de tancar l'aliança amb Telefónica perquè el club considera que "en el futur, el món del futbol estarà copat per grans companyies de telecomunicacions" que gestionaran els drets televisius del món de l'esport.

40 milions i un amistós

Durant la presentació, el vicepresident Faus va explicar que en marc de l'acord signat amb Telefònica, el club blaugrana ingressarà la quantitat de 40 milions d'euros durant els tres propers anys i que en aquest període de temps haurà de disputar un partit de caire amistós en un país de Sud-amèrica.