"Ferrari ha tornat, Ferrari ha tornat", així ho celebrava l'enginyer de Sebastian Vettel quan aquest creuava en primera posició la línia d'arribada del circuit de Sepang, a Malàsia. Segurament és el que volien sentir tots els aficionats a les bales vermelles, després del decebedor campionat de l'any anterior. Vettel, en certa manera, també ha tornat. El pilot alemany i, recordem, quatre vegades campió del món certifica el que molts es temien abans de començar la temporada. Si algú pot discutir alguna cosa a Hamilton i Rosberg, aquest era Ferrari, que des de mitjan any passat ja treballava pensant en el cotxe que porten l'alemany i Raikkonen.

Ja havia avisat l'escuderia italiana situant en segona posició Vettel ahir en els entrenaments oficials. De totes maneres, ningú pensava que Hamilton, que continua intractable els dissabtes, pogués tenir problemes per controlar l'alemany. De fet, semblava que l'emoció seria veure quantes voltes estaria Nico Rosberg darrere de Vettel. Res més enllà de la realitat. Un Vettel valent i recuperat aguantava l'envestida del seu compatriota de Mercedes a la sortida i aconseguia mantenir-se en segona posició. Aquí va estar una de les claus de la cursa. L'altra, la sortida de pista de Marcus Ericsson, que obligava a entrar durant dues voltes el cotxe de seguretat. Dues voltes decisives.

Mentre gairebé tots els cotxes decidien entrar per canviar pneumàtics i poder calçar els durs, aprofitant el safety car, Vettel era un dels que no ho feien i se situava primer. En tornar de boxes, entre Hamilton i l'alemany hi havia cinc pilots, entre ells un sorprenent Carlos Sainz que ahir va a tornar a sumar dos punts més després de quedar en vuitena posició i reafirmar així que l'aposta de Toro Rosso pel madrileny no ha estat cap error. A Hamilton li costava arribar i avançar aquests pilots, mentre Vettel augmentava les distàncies amb els Mercedes, fet que feia pensar en una nova victòria de Ferrari, 686 dies després.

La jugada havia sortit bé als de Maranello. Les coses han canviat molt respecte a l'any passat, mentre abans no sortien les coses ara encerten l'estratègia. La realitat sembla haver canviat per l'escuderia italiana, a més el Ferrari sembla aquest any més competitiu. I no és casualitat. Vettel va acabar tercer en la primera cursa de l'any, ahir primer i el seu company Kimi Raikkonen, que amb prou feines podia estar a mitja taula l'any passat a Sepang va acabar quart, malgrat una punxada a l'inici de carrera. Darrere d'ells els Red Bull, sembla que no seran el que fa dos anys. Per la seva part els Williams es mostren massa irregulars, per no parlar del galdós paper que ha de fer Fernando Alonso, barallant-se a les últimes posicions de la graella.

En definitiva, que el Gran Premi de Malàisia va alegrar un Mundial que semblava sentenciat abans de començar.