El líder del Mundial, Lewis Hamilton, va guanyar el Gran Premi de Bèlgica liderant la carrera de principi a fi per davant del seu company d'equip, Nico Rosberg, mentre que l'estratègia a una parada de Sebastian Vettel va ser massa per als seus pneumàtics, que no li van permetre arribar al podi perquè una roda es va acabar punxant.

Trenta-novena victòria per a Hamilton, sisena de 2015, que comença a trucar a la porta dels elegits com Ayrton Senna (41 victòries, les mateixes que té Vettel) i no va donar pràcticament opcions al seu company i rival. Rosberg es va acostar al britànic durant el cotxe de seguretat virtual -una cosa que no estava permesa i ràpidament Hamilton va denunciar l'equip per ràdio- i en les últimes voltes, quan la punxada de Vettel va reclamar cautela a Hamilton.

Si el pilot de Mercedes tenia problemes a sortir amb Checo Pérez -que va ser cinquè finalment, però va tenir opcions de podi fins a l'últim repostatge-, la de Rosberg semblava un desastre quan ja en recta de sortida es veia avançat tant pel mexicà com per Daniel Ricciardo (Red Bull) i per Valtteri Bottas (Williams). Per darrere, Fernando Alonso també es divertia a la sortida triant la zona esquerra de la pista i passant de l'últim al dotzè lloc. Sis posicions a favor seu, a causa que tant Hülkenberg com Carlos Sainz van tenir problemes en la volta d'instal·lació i se'n van anar als garatges. També avançava Roberto Merhi, que sortia amb Raikkonen entre ell i Stevens, i arribava a superar el seu company al revolt d'"Eau Rouge". Carlos Sainz sortia amb una volta perduda i havia de deixar-se avançar per tots els cotxes per ocupar l'última posició de la cursa, mentre que Hülkenberg ni tan sols aconseguia entrar a la pista.

Els primers canvis de pneumàtics van ser al voltant de la volta 8, on Rosberg i Hamilton van decidir canviar les rodes sis voltes més endavant, cosa que deixava Vettel manant temporalment. Quan s'aproximava l'equador de la cursa, els dos Mercedes consumaven l'escapada, amb tres segons de diferència entre ells però una diferència ja de 14 entre l'alemany i el tercer, Sergio Pérez. Alonso seguia combatent amb moltes dificultats davant els Sauber, que en recta eren molt més ràpids que el motor Honda. Button estava mig minut per darrere del seu company i davant dels Manor, amb Merhi per davant de Stevens en tot moment. L'estratègia de Ferrari es va revelar errònia en la penúltima volta, quan la goma del darrere dreta de Vettel va dir prou i va rebentar, deixant l'alemany venut als seus perseguidors llançats per recuperar una plaça, el primer d'ells Grosjean, que veia com s'assegurava el lloc al podi.

L'alegria de Grosjean i Hamilton contrastava al podi amb l'expressió de Rosberg, sabedor que havia desaprofitat una oportunitat de combatre amb el seu company gràcies a una mala sortida. Al Gran Premi d'Itàlia, que es disputarà el 6 de setembre, els dos Mercedes tindran l'oportunitat de tornar-se a mesurar.