La defensa del títol per part de Jorge Lorenzo i la continuació de la guerra personal entre els dos grans referents de la vella (Valentino Rossi) i la nova generació (Marc Márquez) marcaran l'inici del Mundial de Moto GP, que comença aquest cap de setmana a Qatar. Rossi, Márquez i Lorenzo acaparen l'atenció mediàtica però més enllà del focus de les càmeres, a dins del paddock molts ulls comencen a seguir amb atenció l'evolució de Maverick Viñales. D'ençà de la marxa de Casey Stoner i Ducati ningú ha pogut plantar cara als quatre pilots oficials de Yamaha i Honda (és a dir els tres grans - Rossi, Lorenzo i Márquez, més Dani Pedrosa) i ara el rosinc aspira a convertir-se en l'agitador del Mundial en el seu segon any amb Suzuki.

Des de ben petit, Maverick Viñales ha anat cremant etapes més ràpidament del que tothom podia preveure: Debut mundialista amb setze anys, victòria a Le Mans en la seva quarta cursa en la llavors categoria de 125 cc, dos anys més tard Mack seria campió del món i faria el salt a Moto2 on, tot i acabar tercer, plantant cara al campió Tito Rabat, només s'hi estaria un curs perquè Suzuki li va oferir saltar un nou graó, fins a la categoria reina. El primer any a Moto GP no va ser fàcil per a algú acostumat a guanyar, amb dos sisens llocs com a millors resultats, però ara ni Maverick Viñales, ni, sobretot, la Suzuki, són dos debutants. Els seus grans temps en els entrenaments de pretemporada, el més ràpid a Austràlia i sent només inferior a Lorenzo a Qatar, confirmen que enguany els quatre pilots oficials de Yamaha i Honda no es poden distreure. Mack Viñales ha arribat a dalt per quedar-s'hi.

"Aquest any vull optar als podis, però ara no és temps de somiar i, de moment, l'objectiu és acabar regularment entre els sis primers. Hem fet un pas endavant i hem d'aprofitar-ho", explica Viñales satisfet per l'evolució de la Suzuki que, aprofitant-se del nou reglament, que obliga a totes les motos a tenir la mateixa electrònica, i amb la incorporació d'un nou canvi de marxes seamless (que evita la caiguda de les revolucions del motor) es veu amb possibilitats de provocar més d'un maldecap als quatre grans. "Tinc bones sensacions. Respecte a l'any passat he millorat físicament i el millor de tot és que tots, jo i l'equip, tenim un any més d'experiència a la categoria", diu el pilot de Roses.

Ara mateix, abans de l'inici del campionat aquest cap de setmana a Qatar, amb l'única prova nocturna del calendari, Jorge Lorenzo sembla ser l'únic que va un pas endavant i, al mateix, Maverick Viñales també l'únic que pot arribar des de la teòrica segona fila a ficar-se pel mig de la lluita entre el mallorquí, Rossi, Márquez i Pedrosa. Els quatre únics pilots que han guanyat una cursa a MotoGP d'ençà que Casey Stoner i Ducati van deixar soles Yamaha i Honda al capdavant del Mundial. Si Maverick Viñales fa bones aquestes previsions i es converteix en el nou agitador del Mundial el seu nom agafarà molta força aquest estiu quan tots els grans pilots, inclòs ell, acaben contracte.