En una temporada continuista tant pel que fa al disseny dels xassís com en els propulsors, la principal novetat arribarà els dissabtes en la sessió de classificació, que manté les tres tandes però seguint el model d'eliminació de les proves ciclistes, amb l'objectiu de fer-la més entretinguda a l'espectador. Així, després d'uns primers minuts en cada tanda per marcar els primers cronos, cada 90 segons s'anirà eliminant el cotxe que ocupi l'última plaça, fins que només en quedi un, que serà el que surti diumenge des de la pole.

També es vol potenciar el paper dels pilots i per a això es limitaran les ajudes que puguin rebre dels seus enginyers per ràdio en defensa de l'article 20.1 de la normativa esportiva: «El pilot ha de conduir el cotxe sol i sense rebre ajuda. Seran cotxes menys teledirigits per un comandament a distància» i el pilot tindrà una quota de responsabilitat més alta.

Una altra novetat és que la F1 deixarà de veure's en obert excepte el Gran Premi d'Espanya, que es veurà a TVE. La resta, pels canals de pagament de Movistar.