El pilot altempordanès Maverick Viñales va encetar ahir la seva segona temporada a MotoGP, i ho va fer aconseguint una sisena posició al Gran Premi de Qatar. El guanyador va ser Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1) que va exercir de campió i es va imposar amb autoritat al circuit de Losail, per davant de l'italià Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP16) i del pilot català Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V).

Jorge Lorenzo, que ja va gua?nyar l'última cursa de la temporada passada, iguala d'aquesta manera la fita esportiva de l'australià Casey Stoner (Ducati Desmosidici), qui el 2009 va iniciar la temporada de la mateixa manera, guanyant l'última carrera de l'any anterior i la primera del següent.

El campió del món no va fallar en el moment de la sortida, com tampoc el semàfor que tants problemes va donar a la cursa de Moto2 i després de la seva roda es va col·locar l'italià Andrea Iannone (Ducati Desmosedici GP16), mentre que Marc Márquez ( Repsol Honda RC 213 V) i Maverick Viñales ( Suzuki GSX - RR) que sortien des de la primera línia es van quedar una mica endarrerits. Però poc li va durar el lideratge a Jorge Lorenzo ja que en el primer pas per la recta de meta les dues Ducati d'Andrea Iannone i Andrea Dovizioso literalment el van humiliar en velocitat punta i llavors va començar la difícil tasca per al campió del món de neutralitzar als revolts el que perdia clarament en la llarga recta de Qatar. En la frenada de final de recta i en el primer gir l'espanyol Álvaro Bautista (Aprilia RS-GP) va arribar massa forçat i va haver d'anar llarg fora de la traçada, amb la qual cosa va tornar a la pista en l'última posició, des d'on va intentar recuperar de la millor manera possible el terreny perdut.

Amb Iannone i Dovizioso al capdavant, Lorenzo es va enganxar després de l'estela de les dues Ducati i Marc Márquez, que va perdre molt de temps a la sortida, va aconseguir avançar Valentino Rossi, que va sortir molt bé, en la segona volta per posar-se després del rebuf de Lorenzo. La selecció definitiva s'havia fet en tot just tres voltes amb aquests cinc pilots, mentre que el segon grup es va formar un sextet integrat exclusivament per espanyols i anglesos. El segon pilot de l'esquadra Repsol Honda, Dani Pedrosa, va encapçalar el grup, en el qual també hi eren el gironí Maverick Viñales, que després se'n va anar cap endavant, Cal Crutchlow (Honda RC 213 V), Héctor Barberá (Ducati Desmosedici GP14.2), Pol Espargaró (Yamaha YZR M 1) i el seu company d'equip Bradley Smith, que ja ha estat confirmat com a pilot oficial de les noves KTM de MotoGP per a les temporades 2017 i 2018.

La primera baixa de consideració va arribar tot just un parell de voltes després, en la sisena volta, quan Andrea Iannone va anar per terra a l'intentar tornar l'avançament al seu company d'equip Andrea Dovizioso. A menys de cinc voltes per al final de la cursa va començar la caça de Jorge Lorenzo, que igual que altres pilots també va decidir muntar pneumàtic tou darrere, però de seguida es va veure que aquest objectiu havia de ser molt més complicat ja que en el seu vintè gir el campió del món eva establir un nou rècord de volta ràpida al circuit de Losail en rodar en 1: 54.927 i portar el seu avantatge gairebé fins als dos segons (1,8).

Res va impedir la victòria de Jorge Lorenzo, mentre que el pilot de Repsol Honda, Marc Márquez, va haver de sucumbir davant la velocitat de la Ducati de Dovizioso, que li va resultar inabastable, havent de donar per bona la tercera posició. Dani Pedrosa va aconseguir la cinquena posició final, just per davant del pilot gironí de Suzuki Maverick Viñales, molt satisfet amb el seu resultat, i per davant de Pol Espargaró. Héctor Barberá va aconseguir la novena posició final, amb Aleix Espargaró (Suzuki GSX-RR) onzè i Álvaro Bautista (Aprilia) en un meritori tretzè lloc en la primera carrera amb la nova Aprilia.

Antonelli, primer líder a Moto3

A la categoria petita, Moto3, el guanyador del GP de Qatar va ser l'italià Niccolo Antonelli (Honda) per set mil·lèsimes de diferència amb el segon, Brad Binder. Francesco Bagnaia va completar el podi d'una cursa molt dinàmica i marcada per les emocions.