El pilot holandès Max Verstappen, que aquest cap de setmana s'estrenava al volant d'un Red Bull, va guanyar ahir el Gran Premi d'Espanya, cinquena cita del Mundial, i als seus 18 anys s'ha convertit en el pilot més jove en la història de la Fórmula 1 a vèncer una carrera. En una emocionant cursa marcada per l'abandonament dels dos Mercedes, després de xocar entre ells a la primera volta, el fins fa unes quantes setmanes pilot de Toro Rosso va imposar-se al Ferrari de Kimi Raikkonen, segon.

Tercer va acabar el quatre vegades campió del món, Sebastian Vettel (Ferrari), el més jove guanyador fins avui, amb 21 anys. Per la seva banda, Carlos Sainz (Toro Rosso), que sortia des de la vuitena posició, va acabar sisè, en una nova bona actuació del pilot espanyol, que va completar una cursa impecable. Amb la de Barcelona, conclou la cinquena carrera del Mundial de F1. Una prova en la qual es va viure el moment més tens de la temporada amb l'accident entre els Mercedes de Nico Rosberg, líder del Mundial, i Lewis Hamilton en la primera volta. Després d'una gran sortida de Rosberg, el britànic, que sortia des de la pole, va intentar passar per dins a Rosberg després del tercer revolt del traçat català. Una maniobra arriscada -fins i tot Niki Lauda la va criticar- i va perdre el control del seu monoplaça, que va arrossegar el del seu company fora de la pista. Un cop de teatre, que més d'un va aplaudir perquè es veia a venir una nova exhibició de l'equip Mercedes. L'accident va portar cua i, amb el Gran Premi en marxa, es van succeir les anades i vingudes al motorhome de Mercedes per intentar esbrinar què havia passat. Sense les bales ?platejades a la pista del Circuit de Barcelona-Catalunya, es va viure una emocionant lluita entre els Red Bull i Ferrari, que es va acabar emportant el pilot més jove de la graella.

I bona part de la victòria de Verstappen es va gestar en les aturades al box. El jove pilot de Red Bull va escollir una estratègia de dues parades, les mateixes que va realitzar el finlandès Kimi Raikkonen, el seu rival en la lluita per la victòria des de la volta 43 fins a la 66, moment en el qual la bandera de quadres el confirmava com el pilot més jove de la història en endur-se una carrera. Un esglaó per sota va acabar Vettel, que va sortir vencedor d'una altra vibrant batalla amb l'australià Daniel Ricciardo, que en la penúltima volta va patir una punxada que va permetre respirar més tranquil al pilot alemany, després d'avançaments constants.

Una altra de les sorpreses de la jornada va ser la sisena posició de l'espanyol Carlos Sainz (Toro Rosso), que després d'una brillant sortida en la qual ha superat fins i tot els dos Ferrari, ha tret rèdit de l'estratègia de dues parades per sumar vuit meritoris punts. Un esglaó per sota va quedar el mexicà Sergio Pérez (Force India), que va confirmar les seves bones sensacions en el Gran Premi d'Espanya. Darrere de Pérez van entrar el brasiler Felipe Massa, amb molts problemes de posada a punt del seu Williams, un Jenson Button que va salvar els mobles de l'escuderia McLaren, que continua navegant pel que fa a la fiabilitat i potència dels seus propulsors Honda, i tancava la zona de punts el pilot rus de Toro Rosso, Danyil Kvyat, que durant una bona estona va estar darrera de Vettel i Ricciardo com a espectador de luxe de la lluita pel tercer lloc.

Nova decepció d'Alonso

No és una novetat que Fernando Alonso no acabi una cursa. Aquest any entre l'accident brutal d'Austràlia, que el va apartar de dos Grans Premis, i la poca fiabilitat del seu McLaren, l'asturià només ha pogut acabar una cursa, això sí, on va sumar els 8 punts que té.

La d'ahir pintava prou bé i més quan a la sortida semblava que se situava en els llocs capdavanters, però de seguida es van començar a veure les mancances del cotxe d'Alonso. El pilot espanyol acabava caient a l'onzena posició i només era capaç de lluitar amb el seu com?pany d'equip per entrar a la zona de punts, una realitat fictícia, perquè no tots els dies abandonaran els dos Mercedes. Amb tot, Alonso es va queixar de falta de potència en el seu cotxe i enviava un avís al seu equip reclamant que vol veure les millores que sí que porta el McLaren del seu company d'equip. A la volta 47, el McLaren deia prou, i Alonso patia una nova decepció.