Segueix el pols entre els dos pilots de Mercedes, i el britànic Lewis Hamilton va aconseguir ahir fer-se amb la pole position que li permetrà sortir des de la primera posició al Gran Premi d'Àustria de Fórmula 1 que es disputa aquest migdia (14.00 h, Movistar+) al Red Bull Ring, de la localitat d'Spielberg. A més, Hamilton buscarà una victòria per acostar-se més al seu company d'equip, Nico Rosberg, líder del campionat de pilots. Rosberg, que havia signat el segon millor temps en una tanda de qualificació en què la pluja va ser protagonista. Amb tot, el pilot alemany no podrà sortir des de la primera línia de la graella de sortida, ja que va ser sancionat amb cinc posicions per haver canviat la caixa de canvis i haurà de sortir des del sisè lloc.

Nico Hulkenberg serà el pilot que ocuparà la segona posició en l'engraellat, després d'aconseguir, amb el seu Force India, el tercer millor temps en la qualificació. El pilot alemany, que va aconseguir la seva millor posició a la graella des del Gran Premi de Brasil del 2010 (on va fer la pole), confirma el bon moment de l'escuderia Toro Rosso, després que el seu company d'equip, el mexicà Sergio Pérez, aconseguís pujar al podi en l'últim Gran Premi.

Sebastian Vettel (Ferrari), que va acabar quart en la qualificació, també veurà endarrerida la seva posició de sortida per haver canviat la caixa de canvis i iniciarà la cursa des de la novena plaça, acompanyant el Williams de Felipe Massa. Les sancions de Rosberg i Vettel permetran que el pilot britànic de McLaren, company d'equip de Fernando Alonso, Jenson Button, surti des de la tercera posició. «Intentaré disfrutar-ho molt perquè segur que passarà molt temps fins que torni a aconseguir aquesta qualificació», va asseverar.

Mal resultat per als espanyols

Els pilots espanyols de la graella, Fernando Alonso i Carlos Sainz, sortiran força enrere en la formació de sortida del Gran Premi. Alonso, que va ser catorzè, es va mostrar molt crític a l'hora d'haver fet l'elecció de pneumàtics abans d'encarar la Q2. «No teníem ritme per entrar a la Q3, segurament, però hem fet una cosa malament. Hi havia previsió de pluja, hem intentat sortir al principi de la Q2, però en el meu cotxe els pneumàtics no eren nous, i quan he posat els nous ja hi havia bandera groga», explicava el pilot de McLaren, que afegia que «és frustrant, no anem gens ràpid, no estem en posicions gaire bones i si, a sobre, fem errors d'EGB, és frustrant. La cursa és demà (per avui) i haurem de recuperar».

De la seva banda, el pilot madrileny de Toro Rosso, Carlos Sainz, va signar el quinzè temps i ocuparà aquesta posició a la graella. Sainz ja havia tingut problemes mecànics en els tercers entrenaments lliures, fent treballar de valent els seus mecànics per tal que pogués entrar a la Q1. Al final d'aquesta tanda, però, va veure com un dens fum blanc sortia del seu bòlid. «Si ens ha de passar això és millor que ens passi aquí», comentava el madrileny fent referència al fet que el circuit d'Spielberg no és dels que més els beneficiï.

Polèmica amb els pianos

Ja des d'abans d'iniciar-se els primers entrenaments, els pianos del circuit han estat objecte de polèmica en considerar-se massa elevats. De fet, han estat un grapat de pilots els que han vist perjudicada la suspensió dels seus monoplaces degut a aquests elements, com Kvyat, Rosberg, Verstappen o Sergio Pérez. Alonso comentava que «els pianos són estàndard en tots els circuits, s'ha d'estudiar per què passa això».