Un avançament en l'última volta del britànic Lewis Hamilton (Mercedes) al seu company d'equip, l'alemany Nico Rosberg, li va donar la victòria al Gran Premi d'Àustria en la que, molt probablament, va ser la millor carrera del que portem de temporada a la Formula 1.

Hamilton es va enganxar a Rosberg en l'última volta després del primer revolt i encara que l'alemany va tancar la progressió de l'anglès fins a treure'l fora de la pista, el germànic va tornar a defensar-se, però en aquesta acció, es va produir una col·lisió que va provocar que es trenqués l'aleró davanter de Rosberg.

Precisament aquesta col·lisió i els desperfectes causats en el monoplaça de Rosberg van desencadenar en que el germànic no només perdés la primera plaça, sinó que es va quedar fins i tot sense podi ja que tant l'holandès Max Verstappen (Red Bull) com el finlandès Kimi Raikkonen (Ferrari) van avançar l'alemany durant l'última volta.

Un altre protagonista de la cursa va ser precisament Verstappen amb el segon podi de la carrera i que de nou, va tornar a superar el seu company d'equip, l'australià Daniel Ricciardo.

L'holandès va arribar a liderar la carrera a la recta final, si bé els dos Mercedes van aprofitar el desgast dels seus pneumàtics per avançar-o unes voltes abans de l'incident de l'últim revol, però al seu torn va saber aguantar els atacs finals de Raikkonen per conservar la segona plaça.

La cursa va tenir un moment important en la volta número 27, quan els pilots es van reagrupar a causa de l'accident que va patir l'alemany Sebastian Vettel (Ferrari), després de rebentar el pneumàtic dret del darrere quan liderava la prova, i que va fer que el seu Ferrari s'estavellés contra les tanques laterals del circuit, el que va provocar la sortida a pista del cotxe de seguretat.

Amb aquest accident, Vettel veu com els dos pilots de Mercedes s'allunyen una mica més en la classificació general de pilots, la qual ara es troba empatat amb el seu company d'equip amb 96 punts, mentre que Rosberg en suma 153 i Hamilton 142 Un altre dels aspectes històrics de la carrera d'Àustria és el fet que l'alemany Pascal Wehrlein li va donar el primer punt de la història a Manor en classificar-se amb el seu monoplaça en la desena posició.

L'espanyol Carlos Sainz (Toro Rosso) va anar de menys a més, ja que va acabar vuitè després de sortir en el lloc catorzè i fins i tot es va veure perjudicat per dues males parades en boxes del seu equip.

Menys sort va tenir el seu compatriota Fernando Alonso, que amb problemes d'ERS i de motor en el seu McLaren Honda, va acabar abandonant tot i que va arribar a rodar en diverses ocasions a la zona de punts en una carrera en què un dels protagonistes va ser el seu company d'equip.

De fet, el britànic Jenson Button va protagonitzar una brillant carrera que el va portar fins a la sisena plaça final. Button va sortir tercer i malgrat tenir un cotxe molt inferior, va arribar a rodar durant les primeres voltes en la segona posició després d'una bona sortida per, posteriorment, mantenir-se en la sisena plaça amb un notable pilotatge.

Igual que Alonso, el mexicà Sergio Pérez (Force Índia) no va poder continuar les bones actuacions de les últimes carreres i va veure com en un mal cap de setmana encara es complicava més en l'última volta de la carrera, quan va tenir un accident que el va impedir acabar la carrera quan anava en la vuitena posició.

A més de Vettel, Alonso i Pérez, tampoc van poder acabar la carrera a Àustria el brasiler Felipe Massa i l'alemany Nico Hulkenberg (Force Índia) en una cursa en què s'esperava la pluja però on tot just van caure unes gotes que no van afectar la prova.