L'empresa japonesa Rakuten, una de les companyies de serveis d'internet més importants del món, serà el nou patrocinador del Barcelona en substitució de Qatar Airways a partir de l'estiu que ve i fins al 2021, segons va anunciar ahir el president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu en companyia d'Hiroshi Mikitani, president de Rakuten. L'acord es xifra en 220 milions d'euros per quatre temporades. Per curs, Rakuten pagarà 55 milions d'euros amb la possibilitat que la quantitat creixi per prima (1,5 milions per la consecució de la Lliga i 5 per la Lliga de Campions), segons va confirmar el vicepresident de media del Barça, Manel Arroyo.

Rakuten es dedica al comerç electrònic. Els seus interessos s'estenen des dels llibres electrònics fins a negocis basats en viatges, banca, valors financers, operacions amb targetes de crèdit, assegurances, diners electrònics, portals i mitjans de comunicació, màrqueting en línia, logística i esports professionals. Rakuten és una de les deu companyies d'internet més grans del món, cotitza a la borsa tecnològica nipona, la seva capitalització de mercat és pròxima als 5.000 milions de dòlars i té més de 3.700 treballadors.

Bartomeu va assegurar durant la presentació que el Barça no ha tingut pressa per arribar a un acord i va revelar que Gerard Piqué, amic de Mikitani, va posar en contacte les dues parts. «Hem treballat amb molta discreció. Tot va començar a l'estiu del 2015 amb un sopar a la casa de Mikitani a San Francisco. Mikitani és molt amic de Gerard Piqué i de Shakira», va indicar Bartomeu. El president blaugrana va comentar que aquest acord «cobreix totes les expectatives» que el Barça tenia. «Vull agrair el que han fet Qatar Foundation i Qatar Airways, que han estat patrocinadors lleials, i que ens han acompanyat en els bons i els mals moments del club», va dir. «Aquest camí el continuem ara amb Rakuten. Amb aquest acord ens expandim encara més al món. Es tracta d'una companyia jove, moderna i que es desenvolupa en l'àmbit digital. Per a nosaltres tot això era ideal», va comentar el dirigent blaugrana.

Bartomeu va admetre que el Barça ha mantingut converses amb altres empreses i que no estan tancats a res, ja que queden pendents importants acords de patrocini com la possibilitat dels drets de nom del nou Camp Nou. Rakuten és una empresa que es dedica a la innovació i al comerç electrònic, però que també està lligada a l'esport. Al seu país, l'empresa és propietària del Vissel Kobe de la Liga japonesa de futbol i del Tohoku Rakuten Golden Eagles de la Lliga de Beisbol, segons va confirmar Hiroshi Mikitani.

«El Barça és més un club, aquesta frase representa la filosofia del Barça i sento una gran empatia amb aquesta idea», va indicat Mikitani. «Hem decidit aprofitar aquesta ocasió, no només perquè el Barça és el club més gran del món, sinó perquè creiem que la seva filosofia encaixa amb la nostra», va dir el president de Rakuten. Mikitani va assegurarque la seva empresa «farà el possible» per ajudar el Barça. «No volem ser només un patrocinador, sinó fer molt més per ser un patrocinador en innovació mundial. Espero que puguem convertir aquest acord en una aliança duradora», va insistir l'executiu japonès. Mikitani va explicar que el Barça és una de les marques més conegudes al Japó. «La idea és convertir una marca japonesa (Rakuten) en una marca local i per a això el Barça és ideal», va comentar el president de la nova firma patrocinadora del club blaugrana. L'acord recull que el logo i la inscripció de Rakuten estiguin presents a la samarreta del primer equip blaugrana, presència de la marca a la façana del Camp Nou i a les instal·lacions d'entrenament, així com promocions amb jugadors.