Un Lancia Delta pilotat pel francès François Delecour, guanyador del Costa Brava el 1993 any en què va ser subcampió mundial de ral·lis; un Seat 124 amb Salvador Cañellas; un Lancia Stratos amb Tony Carello (primer classificat de la prova el 1978); Mia Bardolet amb un Seat Ibiza; un Fiat 124 Abarth amb el guanyador del Costa Brava i Campió d'Europa de 1976, Maurizio Verini; i un bon grapat de Porsche 911, Ford Scort i Lancia 037. També el BMW M3 de Valter Jensen o el Lancia Delta que pilota l'italià «Lucky»... La setmana vinent, divendres 24 i dissabte 25 de març, Girona serà el centre neuràlgic de la seixanta-cinquena edició del Rally Moritz Costa Brava passarà a la història per ser la prova de clàssics amb una millor, i més nombrosa participació, dels que es disputen a l'estat. Amb 160 cotxes inscrits, el doble que l'any passat; 560 quilòmetres de recorregut amb 156 de velocitat o regularitat repartits en 11 trams el Costa Brava s'ha fet gran i ahir, aprofitant la presentació oficial al Pont de Pedra de Girona, l'organitzador Àlex Romaní reconeixia que la resposta dels pilots ha superat les expectatives generades.«Vam tirar una moneda a l'aire i ens ha sortit bé. Quan vam prendre la decisió d'ampliar el parc tancat de La Copa o de buscar un lloc més gran per a les assistències, passant de Fontajau a Domeny, no sabíem si tindríem 80 inscrits com l'any passat, 60 o 160 com ha acabat passant», detallava Romaní que es va mostrar molt satisfet de la col·laboració que rep de les diferents institucions gironines.

El Pont de Pedra de Girona va ser ahir l'escenari de la presentació d'una prova - puntuable per als Campionats de Catalunya, Espanya i Europa - i que tornarà a tenir Girona com centre neuràlgic entre divendres i dissabte de la setmana vinent. Els aparcaments de la zona de La Copa tornaran a acollir el parc tancat, però amb el doble d'espai de l'any passat per encabir els 160 cotxes, amb el podi de sortida a l'Avinguda Ramon Folch, la zona de verificacions a Fontajau i el part d'assistències a Domeny. La primera jornada, la de divendres 24 de març, començarà a les sis de la tarda, des del podi de sortida de l'Avinguda Ramon Folch, i els cotxes tornaran al parc tancat de La Copa al voltant de les deu de nit després d'haver completat tres trams. La segona etapa, dissabte 25 de març, constarà de vuit trams i començarà a dos quarts de nou del matí acabant al voltant de les vuit del vespre.

Entre els 160 inscrits, al voltant de la meitat són estrangers, n'hi ha 72 que participen en la modalitat de velocitat, 51 en regularitat i 37 en en Legend (un nou format destinat a la pura exhibició no competitiva). En velocitat hi ha noms mítics, tant per les seves victòries al Costa Brava com en altres proves, com per exemple François Delecour. El francès, que vindrà a Girona pilotant un Lancia Delta, va ser subcampió mundial de ral·lis el 1993, any que també es va emportar la victòria en el Costa Brava. Al seu costat en aquesta categoria hi haurà noms com «Lucky» Luigi Battistolli (Lancia Delta), Erik Comas (Lancia Stratos), Valter Jensen (BMW M3), Ernie Graham (Ford Escort), Xesús Ferreiro (Ford Escort), Francesc Gutiérrez (BMW M3) o Dani Solà (BMW M3). En l'apartat de Legend hi ha noms com Tony Carello (Lancia Stratos), Salvador Cañellas (Seat 124), Maurizio Verini o Xavier Piña que correrà amb un Lancia 037. Finalment, en regularitat apareixen els grans especialistes de l'especialitat: José Ramón Campos (Porsche), Gorka Gorroño (Ford), Santiago Sánchez (Peugeot), Josep Lluís Marcó (Porsche), Carles Miró (Porsche) o Xavi Domingo (Porsche) entre d'altres.