Mercedes va tornar ahir a fer-se visible novament dalt de la classificació després del primer dia d'assajos del GP d'Espanya de F1, una jornada en la qual McLaren va tornar a decebre per un greu problema en el motor al matí que va deixar Fernando Alonso sense feina. El britànic Lewis Hamilton, veloç pel matí, va va tornar a ser a la tarda, deixant el millor dels Ferrari, el de Kimi Raikkonen, a tres centèsimes, marge suficient per preveure que el domini de Mercedes pot tornar a manifestar-se a Barcelona, a menys que ocorri un incident com el de l'any passat, en el qual els dos cotxes alemanys van acabar fora de la carrera a la primera volta.

Ahir Mercedes va situar els seus dos cotxes com els més ràpids de la jornada, ja que al millor registre de Hamilton (1:20.802) el va seguir a 0.090 el del finlandès Valtteri Bottas. Darrere d'ells, a tres i quatre dècimes, vare aconseguit els millors cronos Kimi Raikkonen i Sebastian Vettel, respectivament, deixant a Ferrari en un segon terme, després d'una anterior carrera a Rússia que va afermar l'alemany en la primera posició de la classificació de pilots.

En un altre esglaó es troben els cotxes de Red Bull, els quals es varen prensentar Barcelona amb destacades millores, però que encara estan a més de mig segon dels Mercedes. L'holandès Max Verstappen va tornar a ser el més ràpid dels cotxes austríacs, però es va quedara 0.636 de Hamilton, mentre que el principal pilot de Red Bull, l'australià Daniel Ricciardo, va signar una millor volta a 0.783.

Si al matí els dos Haas s'havien colat just darrere de les tres grans escuderies, a la tarda Renault ha donat un gran salt, millorant en més de dos segons la seva actuació del matí, com la de l'alemany Nico Hulkenberg i Jolyon Palmer, que en la primera tanda havia cedit el seu volant al rus Serguei Sirotkin, i a la tarda ha quedat a 1.190 de Hamilton.

Fernando Alonso va haver de veure com després de la primera volta el cotxe se li va clavar per una avaria en el seu motor. Alonso va acabar abandonant el circuit, anant-se'n a pilotejar amb el seu preparador físic en una pista de pàdel, i no va tornar a entrar a la pista fins a ja iniciada la sessió de la tarda, quan el seu equip ja havia canviat el motor. A dos quarts detres,després d'una volta d'instal·lació, Alonso va poder començar a fer tot el treball previst al matí, i va finalitzat la tarda amb 21 voltes, molt per sota de la mitjana de tots els pilots, unes 35, i les 36 del seu company d'equip, el belga Stoffel Vandoorne. Alonso va rodar a més de tres segons dels temps de Hamilton.