Ni Alonso ni Servià. Totes les expectatives dipositades en les 500 milles d´Indianapolis es van esvair a 20 voltes pel final, quan primer l´asturià va trencar el motor del seu monoplaça, cosa que el va obligar a abandonar. Això va provocar l´entrada del cotxe de seguretat i, un cop retirat el seu bòlid, quan es reprenia la cursa, va ser el pilot gironí el qui es va veure implicat en un accident entre cinc cotxes que el feia picar contra la tanca de seguretat, va destrossar el seu monoplaça i va haver de plegar també abans d´hora.

Servià, que rodava cinquè en el moment de l´abandonament d´Alonso, tenia opcions reals de superar la seva millor actuació a les 500 milles, el 2012, quan va acabar en quarta posició. El gironí, que havia comentat que la d´enguany era l´edició de la cursa en què arribava en millors condicions, havia començat des de la dotzena posició i, en el primer tram de cursa no havia aconseguit trobar un ritme per volta prou bo com per mantenir el pols amb els pilots capdavanters. Això sí que ho va aconseguir Fernando Alonso, que havia sortit des de la cinquena posició a la graella i en alguns moments de la primera part de la cursa havia aconseguit liderar els 33 monoplaces participants.

Aviat va començar el ball d´entrades a box, amb els canvis de rodes i, també els primers abandonaments i accidents. Un dels més forts va implicar els monoplaces de dos dels pilots favorits a endur-se la victòria, Scott Dixon i Jay Howard, que va acabar amb el cotxe del primer volant pels aires i estavellant-se contra les tanques protectores. Sortosament cap dels dos pilots va prendre mal en l´espectacular accident, però la cursa es va haver d´aturar.

Alonso, líder quan es va mostrar la bandera vermella, va tornar a la pista just rere el safety car i, quan aquest va sortir de la pista es va veure superat per Alexander Rossi, però es va mantenir en les cinc primeres posicions. Servià, seguia amb problemes, però a mida que avançava la cursa s'anava trobant més còmode i anava pujant posicions, mentre que Alonso anava perdent pistonada i es veia superat per diferents pilots.

En el moment en què es van retirar, Alonso rodava en la setena posició i Servià en la cinquena.

Aquest va ser l'accident que va provocar l'abandonament de Servià quan lluitava per la victòria de la mítica cursa

Al final la victòria en l´edició 101 de les 500 milles d´Indianàpolis va ser pel pilot japonès Takuma Sato, que va superar en les darreres voltes a tot un especialista en aquesta cursa, el brasileny Helio Castroneves, després d´un duel espectacular entre aquests dos pilots. El tercer classificat va ser pilot britànic Ed Jones.

Sato, així, es va convertir en el primer japonès en beure´s la llet a les 500 Milles d´Indianapolis.