Maverick Viñales continua segon en el Mundial de MotoGP, però ara a catorze punts del líder Márc Márquez, que va tornar a guanyar ahir a Brno en un cursa marcada per la bona tàctica del lleidatà, canviant de neumàtics a la segona volta, i en la que Viñales va ser tercer per darrere de Dani Pedrosa en un podi cent per cent català.

Márquez, que va fer un gest braços en alt i els seus dits índex apuntant al cel per recordar-se del recentment desaparegut Ángel Nieto, va guanyar amb un important avantatge que va anat dosificant durant tota la carrera respecte als seus companys de podi, el seu company a l'equip Repsol Honda, Dani Pedrosa, i Maverick Viñales (Yamaha). Només apagar-se el semàfor, Marc Márquez va sortir com una exhalació perseguit pels dos pilots oficials de Ducati, Jorge Lorenzo i l'italià Andrea Dovizioso, l'altre pilot de Repsol Honda, Dani Pedrosa, i el també italià Valentino Rossi (Yamaha). Abans de concloure el primer gir, Jorge Lorenzo ja s'havia col·locat líder, mentre que Marc Márquez s'ho va prendre amb calma i es va veure superat per diversos rivals, però en realitat el que va fer va ser evitar que tots els seus rivals s'adonessin de l'estratègia que havia preparat amb el seu equip i així evitar que li copiessin com va succeir a l'Argentina. Un cop finalitzada la segona volta es va produir la jugada magistral de Márquez i Repsol Honda, doncs va decidir entrar al seu taller a canviar de moto per la segona amb configuració de sec, gest que varen imitar un parell de pilots més dels que anaven per darrere d'ell en veure que el líder del mundial ho feia.

Sense adonar-se de res, en pista Lorenzo havia aconseguit un cert avantatge, però l'asfalt s'estava assecant i l'entrada a tallers per canviar de moto seria inevitable. Així, en les següents voltes varen ser molts els pilots que varen entrar a canviar de moto, però no ho havien fet Jorge Lorenzo, Valentino Rossi, Johann Zarco, Andrea Dovizioso, Maverick Viñales, Danilo Petrucci o Dani Pedrosa. En la quarta volta, Rossi es va posar al capdavant després d'avançar Lorenzo, que havia decidit entrar en el seu box a canviar de moto quan Marc Márquez ja era dotzè i protagonitzava la seva primera volta ràpida. Rossi, Zarco i Dovizioso varen aguantar en pista amb les motos amb la configuració d'aigua, però per darrere Marc Márquez estava rodant deu segons més ràpid per volta, cosa que literalment va obligar Rossi i Dovizioso a entrar al seu taller a canviar de moto i quan varen tornar a pista, en la volta sis, el pilot de Repsol Honda ja era líder amb un avantatge brutal sobre qualsevol dels seus perseguidors.

En aquella sisena volta l'avantatge de Márquez sobre el seu immediat perseguidor, el britànic Scott Redding (Ducati), que va entrar al mateix temps que Márquez en el seu box a canviar de moto, era de 17 segons, gairebé igual que amb Aleix Espargaró (Aprilia), que va adoptar la mateixa estratègia dels anteriors.

Una volta més tard, l'avantatge de Marc Márquez era de 19 segons respecte a un trio format per Aleix Espargaró, aleshores segon, Scott Redding i el txec Karel Abraham (Ducati), als quals poc després s'hi varen unir Dani Pedrosa, Danilo Petrucci i Cal Crutchlow, mentre els principals protagonistes de la carrera i el campionat es trobaven en posicions molt endarrerides. Després d'aquest grup, Maverick Viñales va ser dels que va recuperar posicions i, de fet, no va tardar massa a arribar a aquest quintet que estava lluitant per la tercera plaça, perquè Dani Pedrosa, a poc a poc, havia anat marxant dels seus companys de fuga per instal·lar-se en una còmoda segona posició a més de 22 segons del seu company a Repsol Honda, sòlid i confortable líder. Viñales va tenir bastants més problemes dels previstos per superar el txec Karel Abraham, que tancava el grup, però quan ho va fer es va enganxar a la roda de Scott Redding per superar-lo al revolt d'entrada a la recta de meta de la dotzena volta, en el que Petrucci també va superar Espargaró.

Una volta més tard, en la tretzena, Álvaro Bautista (Ducati) va caure quan estava darrere de l'estela de Jorge Lorenzo però en la dinovena posició. Aleix Espargaró, que va rodar amb l'Aprilia RS-GP segon, va caure fins a la sisena plaça però va ser penalitzat per Direcció de Carrera en considerar que la caiguda que havia patit l'italià Andrea Iannone (Suzuki) entrant al box havia estat provocada pel seu comportament després de realitzar el canvi de moto. Espargaró va haver de cedir tres posicions per no veure's eliminat, de manera que es va veure relegat a la novena plaça, encara que ràpidament va recuperar un lloc en avançar Karel Abraham en un moment de la carrera -que va acabar en aquesta posició- en la que Marc Márquez comptava amb gairebé vint segons d'avantatge sobre Dani Pedrosa i més de vint-i-sis respecte a Viñales. Valentino Rossi, sisè, intentava per tots els mitjans superar Petrucci primer i, després, Cal Crutchlow, objectiu complert abans de veure la bandera de quadres en quarta posició.