La sisena posició de Maverick Viñales (Yamaha), combinada amb la victòria d'Andrea Dovizioso (Ducati), relega el pilot de Roses a la tercera plaça al Mundial de pilots després de la disputa del Gran Premi d'Àustria. El pilot italià va acabar imposant-se al líder del Mundial, Marc Márquez (Honda), en una darrera volta espectacular, en la qual va saber tancar i frenar l'ímpetu de Márquez, que ho va intentar tot fins al darrer revolt.

El de Cervera, això sí, segueix líder del Mundial, ara amb 16 punts d'avantatge sobre Dovizioso i 24 sobre Maverick Viñales.

Márquez, que sortia des de la pole, no es va deixar sorprendre en l'arrancada, però entre el primer i el segon revolt Jorge Lorenzo (Ducati) ja l'havia superat per intentar mantenir el millor ritme possible, mentre que Valentino Rossi (Yamaha) també va aconseguir una gran sortida i, de seguida, va passar de la tercera línia de la formació (era setè) al quart lloc, lluitant frec a frec amb Dovizioso.

Lorenzo va aconseguir un segon d'avantatge en la primera volta amb Márquez com a líder d'un grup perseguidor on hi havia tots els favorits: Dovizioso, Rossi, Viñales i Dani Pedrosa (Honda)

Maverick Viñales va intentar superar Rossi al final de la recta, però va colar-se al revolt i va haver de tornar dos lllocs més enerere, amb Pedrosa i Zarco (Yamaha) com a referència.

L'avantatge de Lorenzo va començar a minvar a partir de la tercera volta, quan el líder del Mundial, que havia escollit el compost dur per al pneumàtic del darrere, va considerar que les rodes ja estaven calentes i va començar a pressionar de valent.

Així, a la cinquena volta, Márquez ja estava al darrere de la moto de Jorge Lorenzo, amb Dovizioso i Rossi per darrere, però un error del cerverí va permetre a Dovizioso superar-lo i donar un descans a Lorenzo al capdavant de la cursa.

Tot i el domini inicial de Lorenzo, fins a set pilots es trobaven al capdamunt de la prova a la novena volta: Lorenzo, Dovizioso, Márquez, Rossi, Zarco, Pedrosa i Viñales. Márquez, a la desena volta, va aconseguir desfer-se de Dovizioso i va començar la cacera de Jorge Lorenzo, al qual va aconseguir superar a la dotzena volta, després d'un frec a frec en què Dovizioso va intentar aprofitar la lluita per posar-se líder, però Márquez no es va deixar sorprendre.

El líder del mundial es va posar al capdavant de la cursa i, per darrere, Valentino Rossi va tenir problemes amb Johann Zarco i Dani Pedrosa, que l'avançaren i el van forçar a cometre un error que va aconseguir aprofitar Viñales, avançant-lo al final de la recta d'arribada.

Des que va posar-se líder de la cursa, Márquez va començar a rodar amb el mateix ritme que als entrenaments i l'únic que va aconseguir seguir-lo va ser Andrea Dovizioso, mentre que Lorenzo va haver de començar a defensar el seu tercer lloc dels atacs de Dani Pedrosa, mentre que Rossi i Viñales anaven quedant despenjats.

Un mal pas pel revolt tres del traçat va jugar una mala passada a Márquez, que va fer un recte i es va veure superat per Dovizioso, tot i que va trigar molt poc a arribar a la roda de l'italià.

A vuit voltes per al final, en la vintena, el de Repsol va recuperar el lideratge, així com Dani Pedrosa, que ja rodava tercer, recuperava temps respecte la dupla de cap de cursa. Márquez va deixar passar, novament, Dovizioso i, sense lluites, s'allunyaren en solitari de la resta de pilots.

Una treva es va establir entre aquests dos pilots, trencada a l'última volta, quan Márquez va intentar superar l'italià, que va saber tancar totes les portes a l'ambició del líder del mundial, que ho va intentar, sense èxit, fins al darrer revolt.

La primera Yamaha de la cursa austríaca va acabar essent la del francès Zarco, per davant de Viñales i Rossi, que al Red Bull Ring van cedir uns punts molt importants als seus rivals en la lluita pel títol mundial del 2017.

Álvaro Bautista (Ducati) va acabar en vuitè lloc, Aleix Espargaró (Aprilia) tretzè, Àlex Rins (Suzuki) setzè, per davant d'Héctor Barberá (Ducati) i Esteve Tito Rabat (Honda), tancant la participació espanyola en dinovè lloc.