L'Ajuntament de Lloret de Mar, des del departament de Lloret Turisme, organitza avui a les onze del matí un càsting fotogràfic per decidir quina serà la nova imatge publicitària de la localitat costanera.

Lloret Turisme busca un perfil de gent d'entre 25 i 45 anys que vulgui participar en una sessió de fotografies publicitàries per mostrar els millors racons de Lloret. Aquesta és la tercera vegada que Lloret Turisme promou una iniciativa d'aquesta mena. En edicions anteriors es varen fotografiar veïns del poble d'edat avançada i també menors d'edat. Per tant, en els arxius fotogràfics de l'ajuntament existeix una manca de fotografies amb persones d'un àmbit d'edat d'entre 25 i 45 anys. El resultat final de les imatges es podrà veure en els butlletins que publiciten el turisme a la vila o en altres cartells.

L'organització assegura que no es busquen models com s'ha fet en altres ocasions, sinó que es vol gent simpàtica davant de la càmera. "Busquem gent fotogènica", comenta Maurici Carbó, gerent de Lloret Turisme.

Els futurs escollits per ser la imatge de Lloret seran fotografiats davant d'un paisatge emblemàtic de Lloret, com per exemple els jardins de Santa Clotilde. "Volem representar el territori de Lloret", assenyala Carbó. Aquesta iniciativa es promou perquè els organitzadors pensen que, per publicitar el patrimoni de Lloret, és millor fer una fotografia d'un paisatge amb persones que una imatge sense gent.

L'objectiu d'aquesta idea és que les persones disposades a ser la imatge de Lloret "se sentin més identificades amb la localitat i tinguin la possibilitat de transmetre quines activitats es poden fer a Lloret de Mar", explica Carbó. Ell mateix assenyala que una de les intencions d'aquesta iniciativa publicitària és "fomentar la participació de la gent amb inquietuds".

Una altra de les idees de l'organització és seleccionar un grup de persones i retratar-los mentre estan fent una visita guiada i cultural. D'aquesta manera, es vol promocionar les visites culturals que ofereix la localitat de la Selva.

Els participants rebran una còpia de les fotos seleccionades i un menú gastronòmic de les jornades de l'arròs.