Unes 41.000 persons han assistit als espectacles programats en l'edició d'aquest any del Festival de Cap Roig, segons les dades que va difondre ahir l'organització, que va apuntar que l'ocupació mitjana dels espectacles ha estat del 88%, amb quinze concerts -dels vint totals- amb "ple absolut". "En un moment de dificultats econòmiques, el festival ha dinamitzat l'economia local, amb un impacte econòmic per a la zona de més de 20 milions d'euros", celebrava l'organització en un comunicat.

Per al president d'Edicions Musicals Clipper's i director del festival, Juli Guiu, les claus de l'èxit d'aquesta edició han estat "confeccionar un gran cartell, dissenyar un potent pla de comunicació i esforçar-se a fer una organització i producció de qualitat".

De la seva banda, Jaume Giró, director general adjunt de CaixaBank, impulsor i principal patrocinador del festival, ha assenyalat que "en aquests moments de greu crisi que travessem, el balanç no pot ser únicament musical, sinó també en funció de la tornada cultural, social i econòmic que el certamen ha tingut per les comarques de Girona i per al conjunt de Catalunya". Per a Giró, el balanç "és sens dubte molt positiu i avui podem sentir-nos orgullosos de la feina feta per moltes persones que l'han fet possible". Giró destaca que el certamen ha donat feina a més de 300 persones i ha generat un impacte econòmic per a la zona de més de 20 milions d'euros.

El president de la Diputació de Girona, Jaume Torramadé, considera que el Festival de Cap Roig "és ja el referent musical de la Costa Brava". Segons ell, el festival és ja un clàssic "no només per la seva qualitat artística, sinó fonamentalment pel seu eclecticisme".