Un bon ús de la targeta de crèdit permet estalviar per vacances

Els experts recomanen tenir a mà el telèfon d'atenció al client i controlar tots els moviments

15.07.2015 | 15:29

Entre juny i setembre, la majoria de gent marxa de viatge per disfrutar de les vacances, de manera que arriba el moment de gastar-se allò que s'ha anat estalviant al llarg de l'últim any. Tot i això, els experts asseguren que, amb un bon ús de la targeta de crèdit, fins i tot es pot estalviar una mica durant aquests dies de desconnexió.
Un decàleg de recomanacions publicat per American Express assenyala que algunes targetes de crèdit compten amb avantatges per als viatgers, com ara l'actumulació de punts durant tot l'any, que poden utilitzar-se per obtenir descomptes durant les vacances.
A vegades els usuaris contracten una assegurança de viatge perquè desconeixen que ja en tenen una amb l'entitat financera amb què operen, tot i que els experts recomanen sempre contractar algun tipus de pòlissa de viatge que protegeixi contra els retards en els avions, pèrdua d'equipatge o cobertura mèdica.
També s'ha de tenir en compte que durant les vacances la gent acostuma a relaxar-se, de manera que augmenten les pèrdues o robatoris de targetes de crèdit. Per això, cal tenir sempre a mà el telèfon d'atenció al client de l'entitat, per tal de poder bloquejar la targeta o denunciar en cas de robatori.
D'altra banda, també cal assegurar-se de portar una targeta que sigui acceptada al lloc de destí i informar-se de les comissions que es cobraran per treure diners en efectiu, de manera que cal anar a les oficines de l'entitat per conèixer-ne tots els detalls.
De la mateixa manera, és important revisar els moviments de la targeta -ja sigui a través de les aplicacions mòbils o online-, tot i que els experts alerten que no convé portar anotades les claus d'accés a la cartera. En aquest sentit, una bona idea és demanar a l'entitat un servei d'avisos de despesa que avisi, mitjançant alguna alerta al correu electrònic o al mòbil, de les transaccions que es realitzen i, en el cas que el client no recordi haver-les fet, que pugui rebutjar-les o denunciar-les.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema