Diari de Girona

Luxe clàssic a la Costa Brava

El veler «Eilean», construït l'any 1936 i restaurat el 2009, ha estat amarrat aquests dies al port de Sant Feliu de Guíxols · Ahir va sortir a fer una ruta per a clients de la joieria Pere Quera

12.08.2015 | 08:34
Una imatge del veler Eilean, que s´ha pogut veure aquests dies a Sant Feliu de Guíxols.
Una imatge del veler Eilean, que s´ha pogut veure aquests dies a Sant Feliu de Guíxols.

Un veler clàssic de 1936, de 22 metres d'eslora, construït per les llegendàries drassanes escoceses Fife i restaurant l'any 2009 de la mà d'Officine Panerai, fabricant italià d'alta rellotgeria. Aquest és el vaixell que s'ha pogut veure i visitar durant els darrers dies al port nàutic de Sant Feliu de Guíxols, i que ahir va sortir per fer una ruta per la Costa Brava amb un grup de clients de la joieria gironina Pere Quera.

La restauració ha transformat completament l'Eilean, molt deteriorat quan Angelo Bonati, d'Officine Panerai, el va descobrir a English Harbour (Antigua) i el va comprar l'any 2006. En aquell moment estava bastant fet malbé: bona part de la coberta era inservible i el propietari, que havia buidat l'interior, portava vint anys intentant acabar la restauració. Bonati va decidir comprar-lo, però en aquell estat l'Eilean no podia creuar l'Atlàntic, de manera que el desembre de 2006 va viatjar com a «paquet» en un trasbordador. Com a mesura de precaució, es va omplir de globus inflats per garantir una bona reserva de flotació o, en el pitjor dels casos, evitar que s'enfonsés si s'obria una via d'aigua.

D'Antigua es va transportar fins a la Martinica, des d'on iniciaria un viatge de 4.000 milles fins arribar al port Voltri de Gènova el febrer de 2007. Allà va retornar a l'aigua i va ser remolcat fins a les drassanes de Francesco del Carlo, que es va encarregar d'un procés de restauració que es va allargar més de dos anys i mig. Finalment, l'any 2009 es va poder entregar el vaixell, ja restaurat, a Officine Panerai.

L'aspecte més característic de l'Eilean són les línies d'aigua, que tenen unes proporcions que subratllen la seva bellesa. Amb unes línies i característiques sòbries i essencials, originalment no es va construir per participar en competicions. Tot i això, al llarg de la seva història ha creuat l'Atlàntic 38 vegades, i va saltar a la palestra mediàtica quan l'any 1982 va ser escollit pel grup Duran Duran com a escenari del seu vídeo Rio.

D'altra banda, l'Officine Panerai té un vincle amb la Marina Militar Italiana que ve de lluny. El 1936, el mateix any en què es va construir l'Eilean, aquest fabricant de rellotges va fer el primer prototip d'un rellotge subaquàtic per a missions d'immersió realitzades per la Real Armada Italiana. Com a reconeixement a la seva història i als aspectes que comparteixen els iots clàssics i l'alta rellotgeria, Officine Panerai ha promogut durant anys el Panerai Classic Yatchs Challenge.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema