El claustre de l'església de Peralada va acollir dilluns un insòlit combat de boxa: El combattimiento. Amor i lluites en els madrigals de Monteverdi, un concert escenificat de música barroca sota la direcció escènica de Joan Antoni Rechi.

Per encàrrec del Festival, el director andorrà va adaptar al segle XXI el Combatimiento di Tancredi e Clorinda, de Claudio Monteverdi, escrit el 1624, i ho va fer amb una escenografia senzilla i sorprenent: un ring de boxa al centre del claustre del Carme.

Els cavallers medievals de Monteverdi, doncs, es van convertir en dos boxejadors amb bates que recordaven armadures i amb màscares que tapaven els seus rostres. Això es va convertir en una dificultat afegida a l'hora de cantar, però que van superar de sobres la soprano i artista resident Saar Blanch -que debutava en el festival-, la mezzosoprano Anna Alàs i els tenors David Alegret i Víctor Sordo. Tot plegat acompanyat per la música de l'orquestra barroca Vespres d'Arnadí i sota la direcció musical de Fausto Nardi.

En general, una combinació arriscada que va aconseguir fascinar el públic assistent, que en acabar va dedicar un llarg aplaudiment als protagonistes. Combattimiento suposa tot un homenatge avançat a les celebracions, l'any que ve, del 450è aniversari del naixement de Monteverdi.