Sabata mostrarà l'Alexandre el Gran més humà i fràgil

El contratenor estrenarà el seu nou espectacle aquest diumenge al Festival de Peralada

03.08.2016 | 06:30
Xavier Sabata, ahir, durant la presentació de l´espectacle.

El contratenor Xavier Sabata estrena aquest diumenge al Festival de Peralada el seu nou espectacle, Alexandre el Gran, l'home que va conquistar el món, un recital de música barroca que en un 60 % no s'ha interpretat mai en els temps moderns i en el que descobrirà la cara més «humana i fràgil» del personatge.
Acompanyat pel director de l'esdeveniment, Oriol Aguilà, que el va qualificar com l'«Indiana Jones dels contratenors» per la seva vessant investigadora i de recerca de velles partitures, Sabata va rememorar ahir que des de fa anys Alexandre el Gran és un personatge que li cau simpàtic i que, a més, ha estat «molt ben musicat al llarg dels anys, amb moltes àries a escollir sobre ell».
Després d'uns mesos treballant en el projecte, al costat del seu musicòleg de capçalera, el cantant ha conformat un programa que inclou Händel però també compositors poc coneguts com Alessandro Steffani, Giovanni Battista Bononcini, Francesco Mancini o Giovanni Battista Pescetti. A més, el programa també inclourà peces, totes elles relacionades amb Alexandre el Gran, d'altres autors com Carl Heinrich Graun, Leonardo Vinci i Leonardo Leo.
«El públic podrà conèixer l'Alejandro més enamorat, el més íntim, el més humà, tot i que també hi haurà batalla, però mostrarem la seva cara més fràgil», va destacar. A Peralada estarà acompanyat per la Capella Cracoviensis, amb la qual també viatjarà fins a Cracòvia per interpretar el mateix espectacle, que a l'octubre serà gravat en un disc i que d'aquí a un parell d'anys podria iniciar una gira per escenaris de tot el món.
Sabata va reconèixer que preparant el recital ha descobert «músics que desconeixia, material que em desbordava» des del primer Barroc, a final del segle XVII, fins a ben entrat el segle XVIII, en un viatge que recorre diverses escoles italianes (napolitana, veneciana, romana) així com d'Alemanya. També va defensar que els músics d'avui han d'investigar entre velles partitures per donar a conèixer al públic del segle XXI músiques «que valen molt la pena».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema