Sweet California · Conjunt musical

«Si les dones ens unim, podem fer-ho tot»

La «girlband» s'ha consolidat entre el públic adolescent i juvenil, a més de ser unes de les «youtubers» més potents del país · El dimarts 8 d´agost, l'escenari del Festival de Cap Roig acollirà la seva actuació

07.08.2017 | 07:50
«Si les dones ens unim, podem fer-ho tot»

En una indústria musical marcada pel gènere masculí s'alcen les Sweet California. Amb seu a Madrid, aquesta girlband amb cabells extravagants es va iniciar amb força amb Dat Break i va triomfar amb Wonderwoman, el tema que les va catapultar a l'estrellat nacional i internacional. L'essència de les tres madrilenyes és «sobretot l'amistat i passar-ho bé, i transmetre-ho al públic. També transmetre que els somnis es poden complir. En tothom. Nosaltres estem vivint el nostre».

En les seves cançons, tot i això, a més de tractar aquests temes tan sweet, reivindiquen la figura de la dona. «Solem tractar el poder de la dona. Com la dona pot aconseguir tot allò que vulgui. Sobretot en l'època en què estem, on s'estan donant drets a les dones. Si ens unim, entre totes podem aconseguir qualsevol cosa», afirmen. I així ho van fer. Van treure Wonderwoman ( Dona meravellosa) i no parava de sonar a les ràdios.

«No ens considerem unes wonderwoman de la música, ens queda molt camí per fer», admeten. Tot i això, són una de les poques girlband de la indústria musical espanyola. «Hi ha molt poques cantants. La majoria són nois. És el moment de les noies. A Espanya feia falta una imatge com la nostra», reivindiquen amb fermesa.

Quan eren petites escoltaven Christina Aguilera, Michael Jackson o Beyoncé. Van néixer en els 90 i ja són el referent de tota una generació d'adolescents. Tot i això, no saben quina és la clau per captivar els joves. Van començar a fer allò que els agradava i van començar a arribar als adolescents i al públic jove. «Suposo que és el missatge que transmetem i el look. Els cabells que portem. Som un punt de referència per a moltes noies en el sentit de com pentinar-se, com maquillar-se o vestir-se», expliquen.

La seva faceta youtuber també ha ajudat. El 2013 van començar a publicar vídeos a la plataforma i ja tenen més de mig milió de seguidors. «És una manera molt important i propera d'estar en contacte amb el fan. Gran part del contingut que publiquem ens el proposen ells», apunten.

Entre les seves fites es troba haver venut més de 100.000 discos. I això que els joves d'avui en dia no compren tanta música, o això es diu. «És un misteri. Estem agraïdes que la gent compri la nostra música i vingui als nostres concerts, apostant per la música legal», exposen.

Com és d'esperar en una girlband que captiva els més joves, Sweet California té un seguici de fans que han fet de les seves. «Han fet de tot. Ens han demanat matrimoni. Ens han regalat un esquirol a cadascuna. També un eriçó. El més normal ha estat que ens facin signar les seves guitarres», enumeren.

Entre el més recent de les madrilenyes trobem Hum, el seu nou treball juntament amb Juan Magán, el reconegut DJ i productor català. «El duet havia de ser amb ell», afirma el grup, que va decidir intentar-ho amb la consigna que «ja tenien el no i anaven pel sí». I ho van aconseguir. «Va ser molt gran i n'estem encantades», conclouen.

El futur de la girlband és impredictible. L'èxit de Sweet California, tant en la música com al Youtube, és impredictible. Però s'ho prenen amb optimisme. «En un parell d'anys ens seguim veient en la música. Amb la mateixa il·lusió, les mateixes ganes i fent vibrar el públic de la mateixa manera que ara», conclouen les madrilenyes.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema