Madama Butterfly commou Peralada

Ermonela Jaho, Bryan Hymel, Carlos Álvarez i Gemma Coma-Alabert protagonitzen la nova versió de l'òpera de Puccini que va estrenar ahir el festival, amb direcció de Joan Anton Rechi, l'Orquestra Simfònica de Bilbao i el Cor del Gran Teatre del Liceu

08.08.2017 | 07:38
Madama Butterfly commou Peralada

El Festival Castell de Peralada va tornar a demostrar ahir que l'òpera és la seva gran passió, i ho va fer amb un espectacular muntatge de Madama Butterfly, de Puccini, que es podrà tornar a veure demà dimecres en una segona funció. El muntatge és espectacular, d'entrada, pel seu repartiment, que ha reunit tres dels grans noms de la lírica actual, la soprano albanesa Ermonela Jaho (Madama Butterfly), el tenor nordamericà Bryan Hymel (Pinkerton) i el baríton espanyol Carlos Álvarez (Sharpless), al costat dels quals també destaca, entre d'altres, la mezzosoprano gironina Gemma Coma-Alabert (Suzuki). Tots quatre, per cert, ja tenien experiència prévia amb aquesta obra.

També és espectacular per la direcció escènica de Joan Anton Rechi, que sense abandonar la ciutat japonesa de Nagasaki, on transcorre originalment l'acció, la trasllada d'època a poc abans i just després que els Estats Units hi llancessin una bomba atòmica durant laSegona Guerra Mundial: «Els occidentals coneixem bàsicament Nagasaki per la bomba atòmica -explica Rechi-, però Nagasaki és també la ciutat de la Madama Butterfly i em vaig preguntar com és que a ningú se li havia acudit abans ambientar aquesta òpera en aquest context de destrucció i tragèdia tan potent, com és la devastació d'una ciutat i la seva gent». Aquesta devastació contribueix a multiplicar el drama de Madama Butterfly, aquesta jove geisha que espera desesperadament el retorn del militar nordamericà amb qui es va casar i amb qui va tenir un fill, sense ser conscient que en la seva absència ell l'ha traït.

De manera conseqüent amb el plantejament argumental, és espectacular l'escenografia que ha dissenyat Alfons Flores, i el vestuari de Mercè Paloma; en tots dos casos, es combinen elements orientals i occidentals, i la freda monumentalitat inicial dóna pas a la ruïna cremada que genera la gran explosió.

L'Orquestra Simfònica de Bilbao dirigida per Dan Ettinger i el Cor del Gran Teatre del Liceu dirigit per Conxita García acaben de completar l'espectaculaitat d'aquesta coproducció entre el Festival Castell de Peralada i el Deutsche Oper Am Rhein Düsseldorf Duisburg, que en la funció d'ahir a la nit va rebre una entusiasta resposta per part del públic que omplia el recinte.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema