Naomi Campbell ha carregat contra Cadbury per publicitat racista. La companyia va distribuir un anunci que comparava la model amb una rajola de xocolata, i han hagut de disculpar-se públicament davant l'amenaça d'una denúncia.

Una nova rajola de xocolata de Cadbury ha despertat la ira de Naomi Campbell. Com anunci publicitari, la companyia va comparar a la model de raça negra amb el producte, i han hagut de disculpar-se per això.

"Fes-te a un costat, Naomi, hi ha una nova diva a la ciutat. Jo sóc la xocolatina més mimada", deia el text de la campanya. Campbell no ha trigar a fer públic el seu enuig, i així ho ha descrit al diari ´The Independent´: "Estic molt sorpresa. És preocupant ser descrita com a xocolata, i no només per a mi, sinó per a totes les dones negres i la gent negra. No trobo la gràcia en això. És insultant".

També la seva mare, Valerie Morris, ha volgut deixar clar el seu enuig. "Estic profundament disgustada. ¿Aquesta gent es pensa que pot insultar la gent negra i ho anem a acceptar sense més? Això és el segle XXI, no el 1950. Quina vergonya, Cadbury", ha sentenciat.

La model ha anunciat que està estudiant "totes les opcions disponibles" per enfrontar-se a Cadbury i demanar-li comptes pels fets. A més, activistes pels drets civils estan planejant un boicot a la marca.

Davant d'aquesta situació, des de Cadbury s'han afanyat a demanar disculpes i han retirat l'anunci. Les seves disculpes han estat presentades de forma pública a través d'un comunicat al seu web.

"No era la nostra intenció que aquesta campanya ofengués Naomi, la seva família o qualsevol altra persona, i sentim sincerament que hagi passat. Confirmem que els anuncis ja no estaran en circulació i no els farem servir en publicitat futura", es llegeix al text, segons recull Popeater.

La companyia ha confirmat que Campbell ha quedat satisfeta amb la disculpa i no seguirà endavant amb la denúncia, de manera que l'assumpte queda "conclòs".