L'edició d'hivern de la 080 Barcelona Fashion ha arrencat aquest dilluns amb una mostra de les creacions dels dissenyadors Pablo Erroz i Edgar Carrascal, que participa per primera vegada en aquesta passarel·la de referència estatal i internacional. A la primera jornada també hi participen Celia Vela i Brain & Beast, una marca impulsada pels dissenyadors Ángel Vilda, César Olivar i Verónica Raposo. Tots aquests creadors disposen de taller propi a la capital catalana i ja comencen a fer-se un lloc en les principals plataformes de moda internacional. Aquest dilluns Mango tancarà la passarel·la 080, que es mantindrà oberta fins el dijous dia 5 a les instal·lacions del Museu Marítim de Barcelona.

El conseller d'Empres i Ocupació, Felip Puig, ha estat l'encarregat de fer la inauguració d'aquesta edició de l'hivern. En el seu discurs, Puig ha destacat la projecció internacional que van consolidant aquesta passarel·la 080 Barcelona Fashion, en resposta a la capacitat industrial de Catalunya i l'esperit innovador dels creadors.

En aquesta primera jornada ha participat per primera vegada en el 080 el dissenyador colombià instal·lat a Barcelona Edgar Carrascal, que ha protagonitzat la segona desfilada de la jornada d'inauguració.

Carrascal, nascut a la localitat colombiana de Barranquilla, va crear la marca que porta el seu nom a Barcelona. Els seus dissenys estan inspirats en el sol, el mar i la indústria, factors que comparteixen Barranquilla i Barcelona, segons defensa Carrascal.

El seu trànsit arreu de diferents països del món abans d'arribar a Barcelona han facilitat la ''flexibilitat i la desimboltura per adaptar-se sense problemes als diferents tipus d'activitat i assumir noves metodologies de treball'', segons l'autor.

Pablo Erroz és una marca de moda que treballa sota la línia 'ready to wear' tant per a home com per a dona. Aquest marca, que utilitza el nom del mateix dissenyador, es va crear a Barcelona l'any 2010.

Pablo Erroz és una marca que es defineix així mateixa com per l'ús de materials de primera qualitat així com per prestar una gran atenció als detalls i un sentit del gust refinat, cosa que s'ha observat en la seva proposta preparada especialment per aquesta edició del 080.

Celia Vela, amb botiga pròpia des del 1998 a Figueres, és una dissenyadora que es va introduir en el mercat japonès el 1999 i entre el 2001 i el 2006 va participar en l'espai Cibeles. Vela ha estat la protagonista de la tercera desfilada de la sessió d'inauguració de la plataforma 080.

El primer dia de l'edició d'hivern de la 080 Barcelona Fashion ha comptat amb la participació de la proposta preparada per la marca Brain & Beast. Aquesta marca es va constituir a Barcelona l'any 2010 de la mà dels dissenyadors Ángel Vilda, César Olivar i Verónica Raposo.

Mango tanca la primera jornada

L'última desfilada de la jornada d'inauguració l'ha tancat Mango, una marca amb botigues pròpies a 109 països d'arreu del món i amb una gran projecció internacional. Mango és la segona empresa del sector tèxtil amb capacitat exportadora i que aporta un estil caracteritzat per ''l'aliança entre el producte de qualitat, que incorpora les últimes tendències, i un preu assequible'', segons defensen des de la pròpia empresa.

En la sessió d'inauguració institucional també han participat la regidora de Ciutat Vella de l'Ajuntament de Barcelona, Mercè Homs, i el gerent director de la plataforma 080 Miguel Rodríguez, que aquest dimarts 3 de febrer complirà quatre anys al davant d'aquesta iniciativa. Rodríguez s'ha felicitat de l'evolució d'aquesta plataforma que en els últims quatre anys ha vist com el nombre de desfilades havia crescut el 47% fins a convertir-se en un espai que ja és un ''referent'' per al sector tèxtil i de la moda catalana, ha reblat el màxim directiu d'aquesta plataforma.