Un llibre-guia elaborat per dos experts en informàtica i tecnologia de l'entreteniment vol ajudar als professionals sanitaris a crear jocs aplicats a la salut, els denominats «serious games for health». En els últims deu anys, el creixement d'aquest mercat ha un mercat el creixement del qual s'ha accelerat en els últims deu anys.

El títol del llibre és Serious Games for Health. Millora la teva salut jugant (Editorial Gedisa). L'han elaborat conjuntament Yuri Quintana, director d'Informàtica Sanitària Global al centre mèdic Beth Israel Deaconess, i Oscar García, enginyer en electrònica i especialista en Tecnologia de l'entreteniment.

Oscar García ha explicat que moltes aplicacions de mòbil sobre salut que han consultat pateixen d'agenda narrativa, artística (2D o 3D) i fins i tot el disseny no és el més adequat perquè no té en compte la psicologia dels futurs jugadors, a l'hora de la realització de les mateixes.

A més, algunes de les aplicacions tenen un ús molt limitat en el temps, ja que es descarreguen, s'usen durant uns dies o setmanes i després s'abandonen. Perquè això no succeeixi, els dos autors propugnen que els jocs aplicats a la salut «atrapin» l'usuari i aconsegueixin, per exemple, que la gent deixi de fumar, «per a la qual cosa cal entendre les seves motivacions».