L'home blanc heterosexual continua dominant el cinema de Hollywood davant i darrere de les càmeres, mentre que les dones, les minories racials i la comunitat LGBT segueixen amb escàs protagonisme en els films nord-americans malgrat l'èxit de Moonlight.

Aquesta és la principal conclusió de l'estudi divulgat ahir per l'Escola Annenberg de Periodisme i Comunicació de la Universitat del Sud de Califòrnia (USC).

El curs passat Moonlight va ser l'única pel·lícula amb un protagonista LGTB entre les cent analitzades. Pel que fa a les diferències de gènere, dels 4.583 personatges amb diàleg dels films de 2016 només van ser dones el 31,4 %.

Es tracta del mateix percentatge de 2015 i és la dada més alta de la sèrie de l'estudi des de 2008 i 2009, dos anys en els quals el 32,8 % dels rols van ser femenins.

L'estudi va subratllar a més que només 34 pel·lícules de les cent més reeixides de 2016 van tenir a protagonistes o coprotagonistes femenines, i va cridar també l'atenció sobre la diferència de la representació de la dona segons el gènere de cada cinta.

D'altra banda, la discriminació també es va deixar sentir darrere de les càmeres, ja que dels 120 realitzadors (incloent codirectors) de les cent pel·lícules més taquilleres en 2016 solament cinc van ser dones.

Pel que fa a les diferències racials, el 2016 els personatges de Hollywood van continuar sent majoritàriament blancs, en aconseguir el 70,8 % del total enfront del 13,6 % de rols d'afroamericans, 5,7 % d'asiàtics i el 3,1 % de llatins.

«En total, el 29,2 % de tots els personatges van ser de grups racials o ètnics minoritaris, la qual cosa està molt per sota del que mostra el cens nord-americà (38,7 % de la població correspon a les minories).

Finalment, dels personatges analitzats en 2016 només 51 van ser identificats com a membres de la comunitat LGBT (lesbianes, gais, bisexuals i transsexuals).