La Lliga de Futbol Professional, després de l'Assemblea General Extraordinària celebrada ahir al Power8 Stadium, va decartar de moment la vaga, però segons va explicar Javier Tebas, no descarta adoptar noves mesures si no s'aprova de manera immediata (el límit seria just després de Setmana Santa) el Reial Decret per a la venda centralitzada i repartiment dels drets televisius.

El Girona i el Llagostera, com la resta de clubs de la LFP, hi tenen molt a guanyar amb aquest nou escenari, perquè els podria permetre passar d'ingressar poc més de dos milions pels drets a rebre'n més de tres. El nou sistema de repartiment centralitzat garanteix un fix a cada club i després l'altre part va en funció de variables com la classificació la temporada anterior o l'audiència que genera. "Ens han dit que tot està encarrilat i que aviat es desencallarà. Som els primers interessats en aprovar el nou repartiment perquè millorariem els ingressos de forma substancial", va explicar el president del Girona, Francesc Rebled, que va anar a l'assemblea acompanyat per Javi Pequeño.

Isabel Tarragó, presidenta del Llagostera, també va ser present a la trobada dels clubs de la Lliga i, com els seus companys, considera que "la venda unificada ens beneficiaria i sembla que tot va per bon camí". Els dos clubs gironins tenen contracte per aquest any amb Mediapro. El nou repartiment televisiu s'hauria de posar en marxa la campanya 2016/17, tot i que la Lliga podria intentar avançar-ho ja a la vinent, 2015/16.

Avui pot ser un dia clau per al desbloquejament de la situacióp perquè hi ha prevista una reunió d'alta volada entre la LFP, la RFEF i el Govern, a dos mesos perquè caduqui el darrer contracte televisiu signat. Tebas va recordar que la Lliga fa molt temps que espera el decret del Govern i que la seva paralització els ha produït un greu perjudici econòmic. Segons el màxim responsable de la LFP el nou repartiment televisiu "és molt important. Tots han de saber que el futur del futbol espanyol està en aquest Reial Decret. Si no el tenim, el futbol està en el dilema de convertir-se en un de cinquena en l'àmbit europeu".

L'estratègia de la Lliga de Futbol Professional passa per augmentar les xifres de peatge per visió: "Hi ha onze milions més a Anglaterra i això fa que les diferències econòmiques siguin elevadíssimes. Si no tenim la venda centralitzada no podrem realitzar una estratègia correcta". D'altra banda, Tebas va avançar que la LFP canviarà el seu logo comercial per passar a anomenar-se La Lliga i va informar que a l'Assemblea es va tractar també el motiu de la demanda interposada a la FIFA a Brussel·les sobre els fons d'inversió.