GIRONA FC

Els nous amos aterren a Girona

Samir Boudjemaa i Jean-Louis Dutaret van ser ahir a la ciutat per segellar l'adquisició del 80% de les accions del club

02.07.2015 | 07:21
Els nous amos aterren a Girona

Han estat unes setmanes plenes d'incògnites, preguntes, rumors i molts dubtes. Setmanes d'incertesa. A primers d'abril, s'anunciava que el Girona canviava de mans i que l'etapa de Josep Delgado al capdavant del club arribava a la seva fi, però no ha estat fins gairebé tres mesos després que, d'una vegada per totes, ha sortit a la llum la veritable identitat dels nous compradors. Va ser ahir quan es va superar l'últim tràmit perquè l'empresa francesa TVSE Futbol, que depèn de la societat TV Sport Events i que per?tany al grup Horace Partner, adquirís davant notari el 80 per cent del paquet accionarial. D'aquesta manera, definitivament Unió Esportiva Girona S.L. es queda amb el 17,5 per cent del pastís. El canvi de mans és un fet. Però encara hi ha més:?els nous amos van deixar de banda l'anonimat i, per fi, van explicar els motius del seu aterratge a Montilivi i quines són les seves intencions a curt, mitjà i llarg termini. També es van presentar a Carles Puigdemont.

Samir Boudjemaa i Jean-Louis Doutaret, durant gairebé tres quarts d'hora i acompanyats per Pere Guardiola, es van encarregar de donar una mica de llum a la foscor que durant aquestes últimes setmanes ha acompanyat un procés de venda força misteriós. Tots dos treballen a l'empresa francesa TV Sport Events (Doutaret n'és el president), de la qual en depèn TVSE Futbol (liderada per Boudjemaa), l'actual propietària del Girona. L'organització d'esdeveniments esportius, el món dels drets televisius i la comunicació són els àmbits que més dominen. I?el futbol tampoc se n'escapa. Això és el que van voler deixar ben clar. Que no arriben a un àmbit desconegut per a ells i que la seva aposta és totalment fiable. «Volíem desenvolupar els nostres coneixements en el món del futbol i buscàvem un club a França, però en Pere (Guardiola)?ens va parlar del Girona», explicava Boudjemaa. «Els vaig proposar un club particular. Jove, potent i que podia pujar a Primera», concretava el germà de l'entrenador del Bayern de Munic.

Sense voler intervenir directament en les decicions del club, el seu full de ruta és clar. Somien algun dia amb l'ascens a Primera, però també tenen ben clar que no estiraran més el braç que la màniga («posar més diners no vol dir forçosament obtenir bons resultats», detallava Dutaret). Així, doncs, la recepta dels nous propietaris es basa en diversos punts que, a partir d'ara, volen potenciar. Tots ells, sempre defensant la seva «professionalitat» i «seriositat». Confien totalment en l'actual estructura esportiva (amb Quique Cárcel i Pablo Machín) i consideren que els «bons resultats» dels últims anys es poden traduir en un ascens de categoria «tard o d'hora». Admeten que el futbol espanyol i també Girona ofereix «un gran potencial» per «incrementar la via d'ingressos» a través del màrqueting i el patrocini. Més:?saben que, si els resultats esportius no defalleixen, hi haurà més demanda per part dels aficionats i que la massa social acabi augmentant. «Esperem que així sigui», s'afanyaven a apuntar. També esperen que la implantació del nou repartiment dels drets audiovisuals sigui imminent, cosa que serà «una oportunitat» per tenir «uns ingressos molt superiors als que hem tingut fins ara».

Que ningú esperi fitxatges milionaris ni mediàtics. De canvis n'hi haurà al Consell i en els òrgans de la gestió executiva, però ningú pensa perdre el cap a l'hora de potenciar la plantilla. Els joves del primer equip i el futbol base són dos «pilars» per a Boudjemaa i Dutaret. «Girona té una gran capacitat per generar bons jugadors. La millor prova és la gran temporada passada. Volem implantar una metodologia de treball i potenciar una escola de formació. Creiem que el futbol base és i ha de ser un pilar». Un punt de vista que corroborava Pere Guardiola:?«Si fas un equip sòlid, mantenint la gent que hi ha, fitxant sense gastar més del que et toca i invertint bé en la base amb jugadors joves i amb potencial, els resultats arriben. Si a això se li suma un bon marxandatge i acords de patrocini, encara més. Tot plegat confluirà en un projecte creïble i amb potencial, facilitant que creixi la massa social. Aquesta és la idea». De moment, això:?tot són idees i bona voluntat. Boudjemaa, Dutaret i el mateix Guardiola tenen la teòrica apresa. Ara només els cal que els funcioni la pràctica.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema