Encara que molts ho vulguin dissimular, tots els jugadors del Girona que van viure el dramàtic desenllaç de l'última lliga regular encara tenen ben present aquell empat in extremis del Lugo (1-1), combinat amb una sorprenent victòria de l'Sporting de Gijón (0-3) al camp del Betis, líder de Segona A. Un final de curs que va barrar les portes de la Primera Divisió als gironins, privilegi que va obtenir així l'equip asturià. Molts van lamentar la mala fortuna d'haver encaixat un gol, el de Caballero, al minut 91. Un gol fatal, suficient per despertar del somni els 9.000 espectadors que omplien Montilivi. I la majoria d'ells van marxar empipats cap a casa, preguntant-se com és que, curiosament, el Lugo havia jugat més que motivat en un partit en què no es jugava res i l'Sporting va ser capaç de guanyar un dels millors locals de la categoria per la diferència de gols necessària per obtenir el bitllet cap a la Primera Divisió.

Un dels que no va acabar gens satisfet amb tot plegat va ser l'expresident Joaquim Boadas, qui afirmava que s'havia produït una manipulació en alguns dels partits de les últimes jornades. És per això que Boadas, seguint els mateixos passos que havia seguit el 2013 amb el Xerez i el Racing de Santander, va enviar una denúncia a la Lliga de Futbol Professional (LFP) i també a la Federació Espanyola (RFEF) per «pressumpta determinació i intent de determinació» dels partits Mallorca-Girona, Girona-Lugo i Betis Sporting. Tot plegat, argumentant que havia estat el club asturià el que ho havia orquestrat, així que demanava que se li restessin 6 punts i s'evités així el seu ascens de categoria. Amb el pas dels dies, la Federació va enviar la denúncia a la Fiscalia i va obrir un expedient sancionador a tots els clubs abans esmentats. La LFP, en canvi, no ha mogut ni un dit fins a dia d'avui.

Curiosament, uns dies enrere sortia a la llum, segons publicava La Nueva España, que l'Sporting de Gijón ha col·laborat amb una empresa administrada per Javier Tebas Llanes, fill de l'actual president de la Lliga, Javier Tebas Medrano. Es tracta de Skelton Enterprise, dedicada al màrqueting, que va mantenir tractes amb el club durant la temporada 2013/2014. L'empresa va idear una campanya orientada a la promoció d'ascens a Primera en la qual va participar l'equip (en aquella ocasió, va quedar-ne eliminat). Amb aquesta campanya, Skelton Enterprise buscava la participació dels aficionats a través de les xarxes socials, tot enviant missatges de suport a l'equip que es comptabilitzaven a la plana web del club. Aquesta relació empresarial s'havia mantingut a l'anonimat durant més d'un any, fins que va ser destapada gràcies a la publicació Extraconfidencial.com. Davant això, l'Sporting es va justificar, explicant que havia estat una «col·laboració puntual» que havia nascut a través d'un contacte directe amb el director de comunicació Manfredo Álvarez i Tania Sánchez, de màrqueting. La feina de Skeleton Enteprise, administrada pel fill del president de la Lliga, evidentment va rebre una compensació econòmica.