L'estrena a Primera divisió del Girona FC cobrirà un deute pendent del futbol amb aquestes comarques, que no havien vist mai un representant seu a l'elit. Ni jugar molts partits, com ja advertit Jaume Roures, els divendres i els dilluns, frenarà l'ànsia per veure l'equip, cada quinze dies, a Montilivi. De la campanya de renovació d'abonats encara no se'n tenen dades definitives, però tot apunta que a pesar de l'alça dels preus, la majoria dels socis han respost; el club va tallar el març passat l'aixeta als nous abonats quan va assolir la xifra dels 7.000. Ara es prepara per a una campanya de rècord en què tindrà la massa social més alta dels seus 87 anys d'història, situada al voltant dels 9.000 seguidors amb localitat garantida.

La temporada passada, a mida que l'equip de Machín anava col·leccionant bons resultats i consolidant la seva plaça d'ascens directe, el degoteig de noves altes era constant a les oficines. El punt d'inflexió es va viure després de la golejada al Getafe (5-1) el primer cap de setmana de març. Aquells tres punts deixaven, teòricament, eliminat (després ja es va veure que no, que els madrilenys acabarien sent el rival més directe) un adversari i la gent estava més engrescada que mai. Va ser així com el club, que havia començar el curs amb uns 5.500, anunciava que ja no n'admetia més. En ben poques setmanes havia passat dels 6.000 als 7.000.

Cinc mesos després, el Girona tornarà a acceptar noves altes. Serà a partir de dijous quan els posseïdors del carnet de FANS situats entre els números 1 i 1.821 podran dirigir-se a les oficines de Montilivi (o a travès del web) per tramitar el seu abonament. Si tots els socis del curs passat el van renovar i s'hi afegissin els FANS amb dret a carnet, la xifra d'abonats es situaria en 8.821. No serà un número definitiu, però la intenció del Girona és no anar gaire més enllà dels 9.000. D'aquesta manera, disposaria d'un paquet de 4.500 entrades per vendre a taquilla pel públic en general cada partit a casa, més els percentatges que reservaria per a l'afició visitant i els seus compromisos comercials i publicitaris.

Un cop el club tingui els números definitius de la campanya de renovació de carnets, i hagi vist també el comportament dels FANS (quants dels que tenen dret a abonar-se ho acaben fent), fora possible que s'ampliés la crida a aquest segon grup. El carnet FANS es va crear el març passat quan el Girona va tallar l'aixeta a les altes dels socis. Per 50 euros, els seus posseïdors s'asseguraven formar part d'una llista d'espera per quan es poguessin tramitar noves altes de soci, a banda de poder accedir als partits del Peralada i altres avantatges.

El carnet del Girona d'aquesta temporada dona dret a veure tots els partits a casa de la Liga Santander (és a dir, no hi haurà jornada econòmica especial, per als socis, per veure el Barça i el Madrid), més els duels de la primera fase de la Copa del Rei. També es podran presenciar els partits dels equips base i del Peralada, que aquest curs milita a Segona B. Tot i que amb l'ascens a Primera els preus s'han apujat, el club ha introduït diverses promocions, com ara que tot aquell soci que assisteixi a un mínim de 17 partits dels 20 que inclou l'abonament, tindrà automàticament una reducció del 20% sobre el preu de l'abonament de Primera Divisió de la temporada 2018/2019, en cas que l'equip, evidentment, mantingui la categoria.

Lligat a això, aquesta temporada, fins a un màxim de tres, els abonats podran alliberar el seu seient amb un mínim de 72 hores d'antelació abans de l'inici del partit. D'aquesta manera aquella localitat podrà estar ocupada per un altre espectador, cosa que faranteix que l'estadi tingui bones entrades.

Durant les nou temporades seguides a Segona A que han precedit l'històric debut a Primera, el Girona s'ha mogut en una mitjana d'entre 5.000 i 6.000 socis, tot i que després al camp, molts dies, l'assistència se situava entre els 3.500 i els 4.500 espectadors. El primer boom entre els aficionats va ser a finals de la campanya 2012/2013. El Girona de Rubi es va acabar classificant pel play-off d'ascens (derrota amb l'Almeria a la final), però la pugna per pujar directes que van mantenir amb el Vila-real i els andalusos va engrescar els aficionats fins al punt que la massa social es va disparar fins les 8.000 persones. Mai, però, s'han assolit les 9.000.