Esports

L┤estaciˇ d┤autobusos s┤ubicarÓ durant cinc anys a l┤aparcament de la Renfe

La nova terminal s'ha de posar en marxa a finals de febrer i obligarÓ a eliminar 90 places d'estacionament

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
La plaša Fargnoli ja tÚ les palmeres replantades per les obres del TAV.
 marc martÝ
 MULTIMÈDIA
 NOTÍCIES RELACIONADES

LES OBRES DEL TAVLa plaša d'Espanya, situada davant l'actual estaciˇ de Renfe i que Ús usada com a aparcament, es convertirÓ en l'estaciˇ provisional d'autobusos de Girona. L'actual estaciˇ es veu ocupada per les obres del tren d'alta velocitat i les noves instalĚlacions han d'estar a punt a finals de febrer i s'usaran mentre durin les obres, entre quatre i cinc anys.

GIRONA | J. BADENES
La plaša d'Espanya es convertirÓ en l'estaciˇ provisional d'autobusos de Girona durant els propers 5 anys. La terminal actual haurÓ de ser ocupada per les obres de construcciˇ del tren d'alta velocitat (TAV) i, per aquest motiu, es construirÓ tot un nou servei que encara que serÓ provisional tindrÓ una llarga durada. La nova estaciˇ es preveu que entri a en funcionament finals de febrer o principis de marš, segons l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans. El govern confirmava aixÝ la informaciˇ publicada per Diari de Girona en l'ediciˇ de l'11 de setembre.
L'Administrador d'Infraestructures (Adif) ha de redactar el projecte i adequar tota la zona que suposarÓ l'eliminaciˇ de les 90 places d'estacionament. Tot l'espai de la plaša tambÚ es condicionarÓ, s'eliminaran els desnivells i es construirÓ una gran vorera a la banda dreta de la plaša, a tocar del carrer Ferran Soldevila. La vorera tindrÓ arbrat i es fa per evitar que els autobusos aparquin just a sota dels edificis, ja que es deixaran uns 45 metres entre l'estaciˇ i les fašanes. Pagans va informar que tambÚ hi haurÓ un espai de parc urbÓ -com tambÚ n'hi ha ara- per˛ que serÓ "molt mÚs transparent i segur" ja que l'actual tÚ una vegetaciˇ molt densa que fa que la gent no el vegi com un "espai amable" i no s'usi prÓcticament. L'alcaldessa va recordar que, un cop acabin les obres del TAV, aquesta plaša tornarÓ a recuperar-se com a espai lliure per a la ciutat per˛ que tot haurÓ de ser reurbanitzat.
L'edifici de serveis -on es vendran els tiquets- serÓ d'obra nova i es situarÓ en un espai sota vies enganxat a l'estaciˇ de tren que estÓ lliure i que es fa servir de pas per vianants, just davant del carrer Ferran Soldevila.
L'Ajuntament de Girona ha optat per aquesta opciˇ desprÚs d'estudiar-ne diverses. Com va explicar Diari de Girona, s'havia descartat l'emplašament de la benzinera i tambÚ es va desistir d'ubicar-lo a l'aparcament de Mifas per un desacord en el preu. Pagans va advertir el lloc "Ús bo", estÓ a prop de l'actual estaciˇ, dˇna molt bon servei i donarÓ lloc a una plaša molt Ómplia.

Una estaciˇ amb 30 andanes
La nova estaciˇ tindrÓ capacitat per per a 30 andanes i obliga a fer alguns canvis de circulaciˇ. L'Ajuntament va explicar que amb poc mÚs d'una vintena tambÚ es podria funcionar, per˛ amb aquesta capacitat es donarÓ millor servei als autobusos internacionals.
Per una banda, s'elimina el gir a l'esquerra que hi ha a la carretera Barcelona, a l'alšada del carrer Bisbe Lorenzana, i s'obre una altra entrada al recinte per la part final de la plaša. Aquesta entrada serÓ per tot tipus de vehicles per˛ nomÚs els autobusos podran accedir dins l'estaciˇ.
Davant l'estaciˇ de Renfe hi continuarÓ havent l'Órea per als taxis i tambÚ per a aquells vehicles que nomÚs estacionen uns minuts per deixar o esperar alg˙ a l'estaciˇ. Per la part del darrere de l'estaciˇ de Renfe es deixarÓ un vial de servei per motius de seguretat i per fer la cÓrrega i descÓrrega per˛ aquesta zona ja quedarÓ totalment ocupada per les obres del TAV.
Pel que fa a l'aparcament, la regidora de Mobilitat, Isabel Salama˝a, afirma que s'ha fet un estudi per conŔixer el comportament dels vehicles que estaven estacionats. De les 90 places, l'estudi detalla que mÚs de la meitat sˇn cotxes que s'estan aparcats tota la setmana. Salama˝a va remarcar que quan es posi en funcionament la nova estaciˇ nomÚs es podrÓ anar en cotxe per acompanyar alg˙ a agafar el tren o per esperar algun passatger.
Tot i aix˛, l'Ajuntament ha negociat amb l'empresa Mifas, que gestiona l'aparcament situat al costat de l'Escola Municipal de M˙sica, perquŔ faci un "preu especial" als passatgers que cada dia han d'agafar el tren al matÝ quan encara no es disposa de transport p˙blic. Salama˝a tambÚ va alertar que es tracta d'un projecte complex i que mentre durin les obres de l'estaciˇ provisional i pot haver problemes de trÓnsit.
Per altra part ahir es va anunciar que s'ha comenšat el procÚs de transplantament dels exemplars que es van treure de la plaša Europa. Es calcula que es podran salvar uns 180 exemplars, alguns dels quals ja estan plantats a la plaša Fargnoli Freser.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas