La tinenta d'alcalde de Via Pública de l'Ajuntament de Girona, Isabel Salamaña, ha defensat la seguretat del sistema que es farà servir per foradar tota la zona del parc Central. Tal com va explicar Diari de Girona en l'edició de dimarts passat, el sistema constructiu requerirà dues màquines. En els treballs de superfície es farà servir el model de cullera bivalva per fer entre els primers quatre o cinc metres d'excavació. A continuació ja es treballarà amb hidrofresa, fins arribar a uns quaranta metres de profunditat. Isabel Salamaña ha remarcat que les pantalles es faran lluny dels habitatges. També ha precisat que el forat no serà de 2,5 metres de diàmetre sinó que tindrà 2,80 metres per 1,20 metres.

De fet, el gran debat entre la Plataforma i l'Ajuntament està en el model de màquina que s'ha d'utilitzar. Malgrat que la Plataforma Ciutadana del TAV assegura que ha consultat amb enginyers i que aquests consideren que tots els treballs es poden fer amb hidrofresa, segons la representant municipal "és físicament impossible" perquè "necessita estar submergida perquè les bombes puguin succionar la terra que produeix l'hidrofresa". Fonts d'Adif també van explicar dimarts que s'haurà d'utilitzar la cullera bivalva tot i que només per "esgarrapar" el terra en els primers cinc primers metres.

Adif també ha desmentit la plataforma ciutadana què afirmava que amb el mètode bivalve s'havien produït esquerdes en 147 edificis del Prat del Llobregat. segons l'Administrador d'Infrestructures Ferroviàries, va haver-hi setanta incidències i no es poden vincular totes al TAV.

Respecte a l'inici de les obres, mentre l'Ajuntament mantenia que "encara no hi ha data fixa perquè no han arribat les màquines", Adif manté que s'està estudiant el dia concret. El regidor d'Urbanisme, Joan Pluma, va informar que l'inici serà la setmana vinent.