Gàbies intel·ligents per alimentar falcons

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

X.M.T. | SALT
Les gàbies utilitzades a Salt podrien ser considerades colomars com els que surten a la novel·la La plaça del diamant de Mercè Rodoreda. De fet, hi caben aproximadament una vuitantena de coloms i tenen totes les "comoditats" de les gàbies utilitzades dins les cases per tenir ocells domèstics
Es tracta d'unes estructures modulars que es poden ampliar lleugerament. La seva instal·lació s'ha de fer en terrasses a causa de la seva envergadura.
Les gàbies estan alimentades amb energia solar i tenen un dispensador de menjar, amb deu quilos de capacitat, i un d'aigua, amb deu litres. Per si les plaques solars fallessin, van equipades amb una bateria i poden ser programades.
Les gàbies també tenen un reclam sonor de la pròpia espècie, per si els coloms de dins i el menjar no fossin suficient "atractius" pels animals que pul·lulen fora les gàbies. Aquestes estructures tenen una obertura de no retorn. Els coloms hi entren, però no en poden sortir.
L'empresa responsable de la recollida d'aquests animals realitza una inspecció setmanal de les gàbies, per controlar tant l'estat dels coloms com el correcte funcionament de tots els dispositius. En aquestes inspeccions es retiren els animals i es fa una neteja de l'espai. Fonts de Giroprotec, una empresa dedicada al control de plagues de coloms, van explicar que quan es neteja una gàbia no es retiren tots els coloms, sempre se'n deixen uns quants com a reclam.
Els coloms retirats a Salt es porten a l'empresa FalconCat, una companyia dedicada a la cria i ensinistrament de falcons.
Aquestes aus són depredadors naturals dels coloms i degudament ensinistrats són utilitzats en aeroports, com el de Barcelona i Reus, per foragitar els ocells que dificulten l'aterratge dels avions. FalconCat només vol coloms en bon estat de salut. És per això que es controla que els que surten de les gàbies estiguin en les millors condicions possibles.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad