SALT | DDG
La Policia Nacional espanyola
va detenir 9 persones relacionades amb una xarxa que presumptament hauria estafat més de 300.000 euros a la seguretat social en gestionar prestacions d'atur fraudulentes. L'operació policial es va realitzar el 28 d'abril passat però no va transcendir fins ahir.
Segons va explicar Ràdio Girona l'epicentre de la xarxa era una empresa de Salt, anomenada Gestisalt, dedicada suposadament a la venda i lloger d'edificis. En realitat, l'empresa era una tapadora que es dedicava a tramitar prestacions d'atur fraudulentes.
El modus operandi de l'empresa era el següent. Buscava estrangers, la majoria brasilers, que havien aconseguit els papers de forma il·legal i després d'un temps de treballar s'havien quedat a l'atur. Llavors posava en contacte aquests individus, que havien de marxar al seu país, amb altres per tal que amb els mateixos papers puguessin cobrar l'atur.
Gestisalt suposadament tramitava altes i baixes i així aconseguia els documents per tramitar els subsidis d'atur.
El comprador dels documents falsos pagava entre 500 i 600 euros al seu propietari. El negoci de l'empresa, suposadament immobiliària, era cobrar part de la prestació d'atur que cobraven els falsos treballadors sense feina.
Segons la Policia Nacional espanyola, l'operació va començar al gener i les investigacions van durar fins al mes d'abril.
En l'escorcoll a la seu de Gestisalt els investiadors van trobar documents que proven que 59 persones van cobrar l'atur de forma fraudulenta. Les investigacions policials també van permetre trobar documents que proven que s'estaven tramitant unes 400 sol·licituds falses.
L'operació policial va permetre detenir 9 persones, entre elles els propietaris de Gestisalt i suposats caps de la xarxa. Els dos detinguts principals són una noia de 33 anys i nacionalitat catalana i un noi brasiler de 24 anys.
La majoria dels individus que cobraven prestacions d'atur falses eren de nacionalitat brasilera i feien servir papers de persones que o bé no exisitien o bé havien tornat al seu país.
Les investigacions policials inclòs van permetre detectar individus que cobraven dues i tres vegades el subsidi amb papers diferents.