La guia de Girona per Bluetooth se l'han descarregat 134.106 persones en un any. L'Ajuntament fa una valoració molt positiva dels primers 12 mesos de funcionament del servei i remarca la seva aposta per les tecnologies telemàtiques aplicades al turisme.

El servei funciona de la següent manera. Hi ha instal·lats 9 punts Bluetooth en diversos punts de la ciutat. Quan el turista passa per davant d'un d'aquests punts, si té el mòbil amb el dispositiu engegat, rep un missatge que li diu si vol descarregar-se una guia de Girona de forma gratuïta. Si el turista accepta, se li baixa la guia i llavors pot escollir idioma i ja pot navegar per tots els seus continguts.

La guia de Girona per Bluetooth ofereix diverses informacions de caràcter turístic, des d'hotels fins a restaurants, passant per l'agenda d'activitats i un plànol de la ciutat que es pot ampliar. Està disponible en quatre idiomes. Català, castellà, francès i anglès.

Els nou punts Bluetooth són: l'Oficina de Turisme, l'Auditori-Palau de Congressos, el Museu d'Història dels Jueus, el Punt de Benvinguda, Fira de Girona i l'estació de Renfe.

La guia pel mòbil no només es pot descarregar via Bluetooth sinó també a través del web de turisme de l'Ajuntament. En aquest cas l'usuari baixa un aplicatiu que li permet transferir des de l'ordinador fins al mòbil el contingut de la guia.

Cristina Alsina, regidora de Promoció Econòmica de la ciutat, destaca que l'ús del Bluetooth és "un valor afegit" i que "dóna punts a la candidatura de Girona per rebre congressos i més turistes"

Per Alsina, "els turistes cada cop busquen més informació abans d'arribar a la ciutat i volen saber on podran trobar-la un cop arribin". En opinió de la regidora, "molts turistes vénen a Girona sabent que es podran descarregar la guia".

La representant de l'Ajuntament destaca la importància de les eines telemàtiques "ja que ajuden al fet que vinguin més turistes". Alsina reitera que l'Ajuntament "aposta i vol apostar per promocionar aquestes eines".

Èxit dels punts d'informació

Aquest no és l'únic element turístic que té èxit a la ciutat. Els punts d'informació turística han augmentat el seu nombre de consultes respecte de l'any passat.

De gener a juny, respecte del mateix període de l'any passat, hi ha hagut 2.359 consultes més.

Concretament el primer semestre del 2008 aquests punts van tenir 21.658 consultes, en canvi en el primer semestre d'enguany, 24.017 consultes.

Aquests punts d'informació són una mena d'ordinadors instal·lats en diferents punts de la ciutat amb informació turística i d'un altre tipus sobre Girona.