ÀNGEL GUIRADO I SERRAT
una imatge val més que mil paraules. També hi ha paraules que degudament interpretades ens donen una imatge contundent de la realitat d'un estiu com pocs:
A Tarragona un núvol tòxic obliga a confinar el barri de Ponent que ha sentit en la seva pell la por d'un ?desastre que permanentment està present en la ment dels tarrogonins. A la Diagonal, un bus s'estavella com a resultat d'un incident circulatori. L'incendi a Horta de Sant Joan ha suposat la mort de bombers, un cos que ja fa dècades que reclama una millora dels seus equipaments. L'acord pel finançament s'ha fet esperar com tot allò que sol ser bo. La fusió de caixes s'endevina com una medicina en la millora de l'economia del país malgrat que les entitats no vulguin perdre la seva identitat. El canal Segarra-Garrigues segueix preocupant la comunitat europea però els pagesos també tenen les seves urgències que cal resoldre. La grip A, de cares a la tardor-hivern, sembla menys controlada pel que fa a opinió pública que sanitàriament. ETA ha sorgit de nou per crear confusió entre uns polítics que parlen massa sobre la molt desitjada fi de la banda terrorista. Però no hem acabat l'estiu i ja ens hauríem de preocupar de com entomar les inundacions de la tardor.
L'altra realitat, la del dia a dia, contrasta amb el ritme que segueixen les persones sobretot a la ciutat. La paràlisi és més que vident: La justícia s'atura, les rebaixes agafen un ritme esmorteït, les botiguetes de barri abaixen les persianes, les administracions públiques treballen amb el mínim de personal i a les clíniques és millor no haver-hi d'anar. Els pares, que han vist acabat el casal d'estiu dels fills, esperen amb delit l'inici del nou curs escolar. Els polítics fan les xefles d'estiu i desconecten relativament de la pressió mediàtica.
Jo desitjo girar pàgina i parlar del Girona FC, en positiu és clar, com també dels embussos a la ciutat, de les obres i de les Fires de Sant Narcís que estan a la cantonada. Ho podeu trobar molt lluny, però tot està a la cantonada.