De gener a juliol d'enguany els autobusos urbans de Girona han augmentat en un 20% el seu nombre de passatgers respecte al mateix període de l'any passat. Els augments són pràcticament en totes les línies i en algunes arriben al 70%.

Segons va informar ahir Ràdio Girona, en el que portem d'any, de gener a juliol, el sistema d'autobusos públics de la ciutat ha transportat un milió i mig de passatgers. L'Ajuntament de Girona va fer una valoració molt positiva d'aquestes dades i va atribuir l'augment d'ús del transport públic a la millora de les freqüències de pas de les línies.

De fet totes les línies, excepte la 8 tenen un augment de més del 10%. Aquesta darrera línia és l'única ruta que perd passatgers, concretament un 9%. No obstant això, l'Ajuntament ho atribueix al fet que part dels passatgers d'aquesta línia han estat absorbits per la línia 11, que fa una ruta similar. Per exemple, totes dues línies baixen paral·leles des de les facultats de Montilivi de la Universitat de Girona cap al centre de la ciutat.

Davant l'èxit d'aquestes xifres l'Ajuntament de Girona s'ha ?afanyat a demanar a l'Autoritat del Territorial de Mobilitat (ATM) que augmenti la caducitat dels bitllets multiviatges. Una necessitat que ja va destacar Diari de Girona en un reportatge sobre el primer any de funcionament del sistema tarifari integrat.

Per l'àrea de Mobilitat del consistori no es pot utilitzar el mateix sistema de Barcelona, on els bitllets caduquen al cap d'un mes perquè el tipus d'ús que es fa del transport públic a Girona és diferent.

Malgrat les bones xifres les queixes continuen anant en la mateixa línia de sempre. Pels usuaris cal una millora de les freqüències de pas, sobretot a les rutes més utilitzades.