GIRONA | DDG
Els treballs a la Pujada de les Pedreres de Girona estan arribant al seu tram final, pel que fa a a la part de la carrerera. Les previsions apunten que el trànsit es podrà reobrir el dijous o el divendres de la setmana vinent, però encara quedarà més d'un mes d'obres a les voreres. La intenció inicial de l'equip de govern, segons ha explicat la tinenta d'alcaldessa de Coordinació Territorial, Isabel Salamaña, era fer els treballs primer en un carril de circulació i després en l'altre, de manera que només es tallava totalment el trànsit quinze dies. L'objectiu era permetre que els vehicles arribessin per aquesta carretera als sectors de les Pedreres, Fora Muralla i Torre Gironella.
No obstant, es va decidir fer la pavimentació tota de cop perquè és més fàcil i més ràpid. El fet que aquesta restricció s'hagi fet a l'agost, quan hi ha menys tràfic, ha animat a fer aquest canvi en els terminis d'obertura del vial.
Actualment, mentre la Pujada està tallada al trànsit, els vehicles han d'accedir a les Pedreres, Fora Muralla i Torre Gironella necessàriament per carrer del Palco dels Sastres, que s'agafa per un lateral del parc públic de Vista Alegre.
La carretera es pavimentarà amb formigó per guanyar adherència. I és que, en ser un vial amb molt pendent, l'asfalt pot provocar patinades en el cotxes. De fet, això ja ha succeït amb un trenet turístic i amb un autobús urbà.
Ampliació de les voreres
Paral·lelament s'estan fent les obres a les dues voreres, que s'ampliaran considerablement, sobretot la del costat de la dreta, en sentit de pujada, que guanyarà un metre.
A la banda esquerra, es perdrà un tros de vorera, però es guanyarà espai al costat amb un itinerari adaptat que ocuparà part de la gespa pel Jardí de la Infància, fent ziga-zagues i eliminant escales. Per acabar aquesta intervenció, encara quedaran un parell de mesos.