Els hotels de la ciutat de Girona són els tercers de les principals 52 poblacions de l'estat amb millor puntació online, segons les valoracions fetes pels clients. Només Màlaga (8,05) i A Corunya (8,04) tenen una puntuació millor. Girona aconsegueix una valoració mitjana de 8,03 sobre 10. La mitjana estatal se situa en els 7,82 punts sobre 10. Castelló empata amb Girona i Segòvia, amb un 8,02, tanca la classificació de les ciutats amb els hotels més ben valorats per Internet.

L'estudi de reputació en línia d'hotels en destinacions urbanes 2009, s'ha fet a partir d'una mostra de 1.910 establiments hotelers de 52 ciutats espanyoles de la Península, en el qual s'han analitzat les respectives valoracions publicades en una selecció de llocs web de temàtica turística, que acumulaven un total de 569.128 opinions d'hostes referides a aquests establiments.

En l'esmentat estudi, portat a terme per experts en anàlisis de reputació en línia de la consultora Vivential Value, s'han tingut en compte tant les valoracions rebudes per cada hotel, com el volum d'opinions per a cada hotel i ciutat, així com la visibilitat dels webs on estan publicades les opinions dels clients.

L'informe destaca també que un 48,70 per cent dels hotels apareixen en els webs amb valoracions mitges inferiors a 8 sobre 10 i, dins d'aquests, gairebé tres de cada deu estan valorats amb notes mitges menors a 7 (en concret el 29,64 per cent). La consultora va declinar enviar a aquest diari els apartats específics referits a Girona i quines destinacions són les que obtenen pitjor destinació per tal de no perjudicar-los públicament. Sí que va indicar que faria arribar l'informe als ens públics de les ciutats on hi ha els establiments turístics implicats en l'estudi.

En relació a les categories, s'han obtingut índexs de reputació creixents coincidint amb l'escala d'estrelles, des dels 7,28 punts dels hotels d'1 estrella, als 8,37 dels hotels de 5 estrelles analitzats.

Els hotels objecte d'estudi s'han seleccionat utilitzant els propis llistats d'hotels oferts per a cada ciutat en les webs analitzades, d'on s'han eliminat hostals, pensions i establiments no ubicats a les ciutats seleccionades. Complementats amb llistats d'organismes públics de turisme. L'objectiu de l'estudi és establir un referencial de reputació hotelera per millorar la competitivitat del sector turístic estatal, i va acompanyat per més de 25 indicadors.

Amb aquesta filosofia, la consultara també treballa en el càlcul dels índexs de reputació en línia per a hotels en destinacions de costa i per a hotels en destinacions d'interior.