GIRONA | T.CARRERAS
Alguns establiments del món de la restauració de la ciutat de Girona i d'altres poblacions de l'àrea urbana han rebut recentment trucades que en nom d'una empresa ofereixen la possibilitat d'obtenir el carnet de manipulador d'aliments a canvi d'uns 200 euros. Es tracta d'una quantitat econòmica molt elevada que per si mateixa fa olor de possible estafa, perquè hi ha diferents possibilitats per obtenir-lo de manera gratuïta.
I és que en realitat, aquesta falsa empresa no té cap potestat per donar aquest certificat. És per això que l'Agència Catalana de la Salut ha alertat d'aquesta pràctica per tal que ningú caigui a la trampa.
L'empresa telefona al possible "client" i li indica que en els proers dies passarà per l'establiment i li lliurarà uns llibres a canvi de 200 euros. Asseguren, també, que d'aquí a pocs dies més tard, rebran el carnet de manipulador d'aliments. Òbviament, aquest certificat mai arribarà a l'interessat.
No és el primer cop que els establiments reben alertes de possibles estafes de falses empreses. Per exemple, persones que es fan passar per representants de guies o revistes de restauració o de viatges i que ofereixen la possibilitat de posar anuncis. L'afectat paga els diners per la publicitat, però la revista mai sortirà al carrer ni se sabrà res més del "representant" de la publicació.