GIRONA | ACN/DDG
El tinent d'alcalde d'Urbanisme de Girona, Joan Pluma, no descarta que l'Ajuntament de Girona recorri la decisió de la comissió de Patrimoni sobre el pavelló de la Devesa i es va mostrar "absolutament convençut" que es pot construir. La darrera comissió de Patrimoni va tombar el projecte perquè considera que al parc no s'hi poden fer equipaments esportius tancats. Tot i que aquesta resolució es va donar a conèixer fa dues setmanes, l'Ajuntament encara no n'ha rebut l'acta. Per això, Pluma va assegurar que no diran si recorren la decisió o no fins a conèixer de primera mà els arguments amb els quals Patrimoni ha parat un dels projectes més polèmics que ha volgut impulsar el consistori.
Un dels projectes "estrella" del Pla de Mandat del tripartit era construir-hi un pavelló esportiu. Un dels socis de govern, ICV, va mostrar públicament que no comparteix la decisió de fer aquest equipament però això no ha impedit la voluntat dels altres partits de tirar-ho endavant.
Més pesant és el revés de la comissió de Patrimoni de Girona, que ha prohibit que s'hi facin equipaments esportius tancats. Tot i això, el tinent d'alcalde d'Urbanisme es va mantenir ferm en la seva postura. "Estem absolutament convençuts de la proposta i si la vam fer és perquè estem convençuts que ens assisteix la raó jurídica i tècnica", va afirmar. Pluma va advertir que si la comissió de Patrimoni té un criteri diferent estan a l'espera que els faci arribar els arguments per decidir si presenten un recurs o no.
La decisió de Patrimoni va ser complicada ja que van caldre fins a tres reunions de la Comissió de Patrimoni dels Serveis Territorials de Cultura per decidir si es donava llum verd al projecte de pavelló poliesportiu que l'Ajuntament de Girona vol construir al parc de la Devesa. Al juny els integrants de l'ens que defensa el patrimoni cultural i natural de les comarques gironines havia demanat més informació a l'Ajuntament i havia deixat sobre la taula el projecte. Arquitectes i redactors del projecte els ho van explicar al mes següent. La comissió va decidir denegar el pavelló fa unes setmanes per sorpresa del govern de Girona.