L´Equus arriba als 40.000 visitants i surt reforçat tot i l´escissió dels criadors

La directora de Fira de Girona, Anna Albar, anuncia l'ampliació a noves races a partir de 2010

 01:42  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
 
 MULTIMÈDIA
 NOTÍCIES RELACIONADES

GIRONA | J.B.M.
El saló del cavall Equus Catalonia ha superat amb èxit la primera edició en què Fira de Girona s'ha fet càrrec en solitari de l'organització. La directora de Fira de Girona, Anna Albar, es va mostar contenta d'haver superat "el repte" i va assegurar que l'any vinent se seguirà millorant. La Fira ha rebut en els quatre dies de celebració 36.420 visitants, als quals cal sumar els 4.500 espectadors de nit. Albar ja ha informat que l'any vinent tornarà a les dates habituals -el primer cap de setmana d'octubre-, fet que reduirà la fira de nou a tres dies.
Fins ara el saló del cavall s'havia anomenat Equus Catalonia i comptava en l'organització tant amb Fira de Girona com amb la Unió de Criadors i Ramaders de Cavalls. Enguany, les dues organitzacions s'han separat i s'han fet dues fires, una a Barcelona i una altra a Girona. L'escissió ha permès a la Fira de Girona introduir canvis de cara al futur. En l'edició que es va tancar ahir es van poder veure cavalls frisons, àrabs i també rucs catalans. Precisament ahir, l'Equus Girona va acollir per primera vegada un concurs morfològic d'aquesta raça, en el qual van participar 49 exemplars.
Albar va afegir que l'aposta per incloure a la fira més races -fins ara estava centrada en el pura raça espanyola- i augmentar les disciplines esportives ha estat un encert. "Hem deixat de ser una cosa restringida a una sola raça. El públic ens felicita i els expositors també i això vol dir que aquest model, polit i millorat, és el que cal seguir", va advertir.
Albar augura que la reducció a tres dies obligarà l'any vinent a modificar algunes activitats. "S'hauran d'ajustar en l'horari i que siguin més àgils", va indicar.
Entre les activitats paral·leles al certamen, s'ha celebrat la segona edició del Congrés Equí (organitzat pels veterinaris) i la recuperació de l'espectacle nocturn Cómo bailan los caballos andaluzes, que ha comptat amb 4.500 assistents.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad