Adif haurà de fer un cinquè pou al sector Güell-Devesa de Girona per assegurar l'estabilitat dels edificis per on haurà de passar la tuneladora. Aquest nou forat, per on s'injectarà formigó al subsòl se situarà prop de la rotonda de la ronda Ferran Puig, tot i que la ubicació exacta encara està per definir.

Inicialment s'havia previst protegir tots els edifici afectats de la zona amb quatre pous. Estan situats al passatge de la Farinera Teixidor, al carrer Bernat Boadas (aquest dos primers ja estan enllestits), al carrer Ramon Turró i al carrer Francesc Rogés. Aquest darrer serà el següent que es farà passat l'estiu, al punt previst des de fa mesos. El problema ha sorgit al pou que s'ha de fer al carrer Ramon Turró. L'emplaçament previst inicialment s'ha hagut de descartar perquè al rebentar el terra es van trobar anclatges que es van utilitzar durant la construcció d'un edifici i retirar-los ara seria molt complex. L'àrea d'Urbanisme ja està estudiant què farà amb aquesta ocupació de la via pública no comunicada.

La cobertura dels pous

Mentrestant, Adif ha decidit traslladar la futura perforació per injectari formigó a un altre punt de Ramon Turró, més a prop del carrer Bernat Boadas. Amb aquest canvi d'emplaçament, alguns edificis, sobretot els de Ramon Turró situats més a prop del carrer Riu Güell i també alguns d'aquest vial més a prop de la rotoda de Ferran Puig quedaven sense cobertura de formigó al subsòl. Cada pou ha d'injectar formigó a sota terra en un perímetre d'uns 50 metres. Els quatre pous previstos en principi abarcaven tots els immobles. Amb el trasllat d'un dels pous canviaven sense protecció. Amb aquest cinquè pou, es vol garantir la seguretat d'aquestes estructures. Segons ha explicat la representant municipal a la comissió de seguiment de les obres del TAV, Isabel Salamaña, la setmana vinent s'estudiarà in situ la ubicació exacta on s'haurà de foradar, prop de la rotonda de la Ronda Ferran Puig. Salamaña ha indicat que es protegirà els arbres de grans dimensions que hi ha a la zona.

El formigó que s'ha d'injectar al subsòl de tot aquest sector haurà de servir com a capa de protecció durant el pas de la tuneladora.