L'Ajuntament de Girona ha reunit aquest matí representants de les cambres de comerç gironines, sindicats, patronal i la Diputació per debatre el futur de l'aeroport de Girona. A la trobada s'ha posat sobre la taula la necessitat de posar límits a les companyies de baix cost per tal que no operin amb facilitat des de l'Aeroport del Prat. Per aconseguir-ho, es planteja fer pagar a les aerolíies preus més cars per volar des de Barcelona i que, d'aquesta manera, optin per aeroport petits com Girona i Reus. També s'ha decidit encarregar un informe que contraposi avantatges i inconvenients de desclassificar els aeroports catalans, és a dir, que la gestió passi a ser del Govern i no de l'Estat.

L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, i la tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Isabel Salamaña, s'han trobat aquest matí amb representants de la Diputació de Girona, sindicats, patronal i cambres de comerç de Sant Feliu de Guíxols, Palamós i Girona per obrir un debat sobre el futur de l'aeroport. Segons ha explicat Pagans, més enllà de parlar sobre la situació actual i la crisi oberta entre Ryanair i el Govern, es tracta d'obrir un 'debat reposat' sobre quina ha de ser la millor manera de gestionar la infraestructura aeroportuària.

Per això, de la reunió n'ha sortit l'acord de promoure una reunió d'àmbit català amb la resta d'aeroports, el Govern i altres administracions i teixit social i econòmic implicat, per tal de mostrar una posició conjunta davant el nou horitzó que s'obre amb la privatització de bona part dels aeroports de Barcelona i Madrid. 'El model aeroportuari canviarà i això també afectarà Girona perquè entrarà capital privat', ha manifestat la tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Isabel Salamaña.

Segons ha reflexionat la tinenta d'alcalde d'Urbanisme, cal avaluar els pros i els contres de reclamar un traspàs dels aeroports com Girona i Reus. Salamaña ha posat sobre la taula que, per exemple, si Girona deixa de ser un aeroport d'interès general -és a dir, que es despenja de la xarxa estatal i passa a ser gestionat per la Generalitat- no podria volar a països de fora de l'espai Schengen. Per tal de determinar quin és el model de gestió més encertat, els impulsors de la reunió han decidit encarregar un informe que avaluï el model més idoni per a l'aeroport gironí.

A la reunió també s'ha decidit demanar una reunió amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, per tal de trobar una solució 'a curt termini' sobre la situació de l'aeroport després de l'anunci de Ryanair de retallar vols.

Respecte aquest punt, ni l'alcaldessa ni la regidora han volgut criticar la postura del Govern sinó que han demanat un esforç 'd'imaginació financera' per tal de buscar una sortida satisfactòria per a les dues parts. 'Volem asseure'ns amb la Generalitat i parlar d'enginyeria financera, hem de ser capaços de torbar solució, entre tots hem de fer un esforç', ha manifestat Salamaña.