La Diputació de Girona té Llibre d'estil. Una publicació que ha de servir per assolir una unitat estilística en les comunicacions escrites de la corporació. El llibre d'estil és d'aplicació als textos escrits en català de la corporació i organismes que en depenen. L'obra, que és sobretot una eina de consulta per a les persones que treballen a la Diputació, també pot interessar a altres professionals relacionats amb la institució, des d'assessors lingüístics fins a personal de les administracions locals, entitats i empreses; així com qualsevol persona que estigui interessada en l'ús adequat de la llengua en la documentació escrita.

El Llibre d'estil aborda qüestions de normativa que provoquen dubtes, com també aspectes convencionals, que estan més o menys fixats per la tradició i que és desitjable que en textos formals es facin servir amb un cert ordre i coherència. Això vol dir que no s'enfrasca a dirimir què és correcte o incorrecte, sinó més aviat a buscar què és més adequat, com per exemple l'ús de les majúscules i minúscules o dels diferents tipus de lletra.

En la presentació, el president de la Diputació, Enric Vilert, ha destacat que la idea de redactar un llibre d'estil va sorgir l'any 2008, quan es va crear l'Oficina de Serveis Lingüístics de la Diputació de Girona, un servei de caràcter transversal, inscrit en l'Àrea de Presidència. Entre altres funcions, a l'Oficina se li va encomanar l'elaboració i difusió de criteris lingüístics i models de documents en català.

Aquesta obra ha de servir per a fer un pas més en la consolidació, millora i enriquiment, de la llengua catalana a l'administració. Uns 700 exemplars del llibre estan a disposició dels ajuntaments i consells comarcals, dels organismes, personal de la institució i de la xarxa de biblioteques i es farà servir de manual en els cursos de català que fomenta la diputació i l'ACM (Associació Catalana de Municipis).

L'autora del llibre i cap de l'Oficina de Serveis Lingüístics de la Diputació, Verónica Solà, ha comentat que el Llibre d'estil no pretén oferir solucions per a tots els dubtes que poden sorgir en la redacció de textos, però sí que ofereix resposta a les qüestions que poden presentar més dubtes o que responen a uns usos poc adequats en la documentació que es genera a la corporació.

F. Xavier Fargas, col·laborador de l'edició del llibre, ha dit que han procurat que la redacció no posi l'accent en l'entrebanc, en el problema, en la dificultat, sinó que se centri en la solució, en el recurs, sovint en les diverses possibilitats que s'ofereixen al redactor. No és un estil autoritari sinó que procura ser arbitrari.